fbpx

Трикове за повече поръчки

Подходяща музика, вкусна храна, добро обслужване – със сигурност знаете, че това привлича клиенти в даден ресторант, затова Menu Moda ще ви даде няколко трикa за повече поръчки.  Но чували ли сте за психологията на менюто и за това как то може да повлияе върху поръчките?

Ще ви запознаем с няколко основни правила, върху които се гради изкуството на неустоимите менюта. За целта е нужна малко психология на клиента и няколко добри изследвания на специалисти по въпроса с менютата.

Как клиентът чете меню?

Всички сте виждали как клиентът чете меню.Той е гладен като вълк, опиянен от аперитива и привлечен от сладките приказки на масата. Превърта страниците по няколко пъти, докато очите му се щурат насам-натам, двоуми се между любимите си ястия, специалитетите на заведението и днешните специалитети. В същото време се чуди дали да спазва режима си, или да отпусне малко душата, дали да си позволи нещо по-скъпо, дали няма да съжалява, че не си е поръчал същото като на сътрапезника си… И някъде тук се появява сервитьорът, който бива посрещнат с „О, не, не съм готов!”

Защо е толкова трудно да реши?

Имате изпипано, луксозно меню, в което има от пиле мляко, а клиентът не може и не може да си избере. Често ви е учудвало, нали? Но за този феномен си има причина.

Ново изследване от Университета в Борнмът показва, че повечето менюта съдържат много по-богат избор, отколкото хората биха искали. Голямото разнообразие всъщност обърква повече, отколкото можем да предположим. Влиятелният психофизик Хауърд Московиц дори твърди, че „умът не знае какво иска езикът” и колкото повече вкуса се опитва да си представи, толкова по-трудно му е да реши.

Какъв е перфектният брой ястия в меню за заведение?

Университетът в Борнмът прави специално проучване, за да определи идеалния брой на предястията, основните ястия и десертите в едно добро меню за ресторант. Ако ястията са по-малко, клиентите считат заведението за несериозно, а ако са повече, не могат да решат какво искат.

Оказва се, че независимо от възрастта и пола си, в заведенията за бързо хранене хората предпочитат да има по 6 предложения в категория, а в изисканите ресторанти – 7 предястия, 7 десерта, 10 основни ястия. Как ви звучи?

Как храната да звучи апетитно?

Луксозното меню може да е важно за очите на клиента и атмосферата в ресторанта, но далеч не е всичко. Оксфордският експериментален психолог Чарлс Спенс има изследване върху това как името на ястието влияе на поръчките. Той твърди, че ако сложите национален етикет („италианска пица”, „патица по китайски”), хората ще сметнат ястието за автентично. Ако пък опишете вкус, аромат или технология, ще направите храната по-привлекателна за небцето. „Домашно приготвени пикантни пържени картофки” звучи доста вкусно, нали?

В същото време има определена категория хора, които не се впечатляват от подобно „превзето”отношение към храната. Също така има заведения, които целенасочено отказват да включват клишета при изработката на меню. Например в ресторанта „Сейнт Джон” на известния готвач Фъргъс Хендерсън има само списък, в който ястията се представят чрез просто изброяване на съставките.

За да определите как да звучи вашето лично меню за заведение, трябва да решите предварително какъв тип клиенти искате да привлечете и как да бъдете различни от конкурентите си.

Как добрата изработка на менюто продава?

Факт е, че добрата изработка на меню е истински важна. Както дизайнът, така и материалът могат да продадат повече от вашите ястия. Има маркетингови трикове, които карат клиента несъзнателно да се раздели с възможно най-много пари.

Професор Брайън Уансинк изследва психологията на менюто и твърди, че „онова, което първо хваща окото, има несправедливо предимство пред всичко, което човекът вижда по-късно.” Той смята, че очите на хората обикновено обикалят по листа, сякаш изписват буквата Z, като започват от горния ляв ъгъл. Но тази пътека се прекъсва лесно, ако има предложения, които са оградени, поставени до снимки или икони, подчертани или изписани в друг цвят. И това са правилните места на онези ястия и напитки, от които искате да продавате най-много.

Освен дизайна, материалът на менюто също има своята роля. Представете си например как държите в ръце кожено меню за ресторант. Създава усещане за лукс, още преди да бъде отворено, нали? Можете да сте сигурни, че то ще предразположи клиента към развързване на кесията, още преди да го е разгледал.

И ако определянето и именуването на ястията е във вашата компетенция, то изработката на меню, което продава, изисква да откриете опитни специалисти. Само така вашите добри идеи ще се превърнат в добри поръчки.

 

Източник: The Guardian

__________________________________________________________________________________

Menu Moda – DAG Style е на българския пазар от 2 години, като предлага висококачествени продукти, съобразени с желанията на своите клиенти. Менютата са изработени от корк, кожа, PVC и други екосъобразни материали, като своевременно са дизайнерски проектирани, за да удовлетворят желанията и на най-взискателните клиенти.

Разгледайте всичките ни колекции тук: http://menumoda.bg/collections

Искате да получавате актуална информация за новостите, последните колекции, текущи промоции и събития, на които участва Menu Moda ?
Тогава последвайте нашата
Facebook страница на следния адрес: https://www.facebook.com/MenuModaITNCO/