23/04/2019

Чудили ли сте се някога защо изисканите ресторанти имат отделно меню за коктейли? Дали е богаташки каприз и излишно разточителство или работещ трик за повече продажби? Днес ще Ви отговорим точно на този въпрос.

В началото – няколко въпроса

За да Ви помогнем да разберете смисъла на отделното меню за коктейли, ще Ви помолим първо да си отговорите на няколко въпроса:

  1. Къде се намират Вашите коктейли в момента – на първата или на последната страница на общото меню?
  2. Колко страници има общо менюто Ви?
  3. Имате ли много поръчки на коктейли?
  4. Имате ли голям марж в коктейлите?
  5. Мислите ли, че е добре гостите Ви да си поръчват повече коктейли?

Сега, когато вече сте готови с вашите отговори, вижте нашите.

5 причини да имате отделно меню за коктейли

Дори да си мислите, че изборът на напитки е далеч по-маловажен от избора на храна, успешните ресторанти доказват, че коктейлите могат да бъдат елемент, който да донесе значителна печалба. И ако в момента не се възползвате от тях, ето къде грешите.

Мястото им в менюто.

Ако листата Ви с коктейли е в края на менюто, гостите Ви стигат до тях, когато вече са преровили всички списъци с предястия, салати, основни ястия, десерти, безалкохолни, чист алкохол. Мислите им са насочени към храната, а търпението им е на изчерпване. И ето, че ги изгубихте за коктейлите.

Звучи логично да ги сложите в началото на менюто – предполага се, че храненето трябва да започне с тях. Но ако клиентите са гладни, те бързо ще се прехвърлят към списъка с ястията и напитките към тях, които и без това са в ръцете им. И едва ли ще се върнат към коктейлите.

Дължината на менюто.

Колкото по-голямо е менюто, толкова по-голяма е вероятността клиентите да се отегчат, преди да го разгледат подробно. И тъй като основната причина да бъдат в ресторанта е храната, коктейлите могат да останат без абсолютно никакво внимание.

Общото меню.

Ако маржът на коктейлите ви е голям, значи имате интерес да продавате колкото се може повече от тях.

Отделната листа с коктейли привлича вниманието на госта. Те не изчезват в морето от информация, включено в общото меню. Това със сигурност ще увеличи поръчките.

Меню за коктейли на масата.

Една позната ситуация: гостите се настаняват, сервитьорът се появява след 3 минути, но те са заровили глави в огромното меню и не са готови. Когато сервитьорът се върне за втори път, те вече са избрали, но са изнервени от това, че са стояли твърде дълго на празна маса. Или още не са избрали и се чувстват пришпорени, поради което приключват с разглеждането. И в двата случая ресторантът губи.

Ако имате отделно меню за коктейли, което да очаква гостите на масата, те ще го разгледат за минутка, докато чакат сервитьора. Така ще им дадете шанс да поръчат първата си напитка веднага и да разгледат основното меню на спокойствие, на пълна маса. В такава ситуация те естествено ще обърнат повече внимание на храната и ще направят по-голяма поръчка. Точно това, което целим, нали?

Сезонни менюта.

Отделното меню за коктейли Ви позволява да поддържате лесно поне две различни листи, в които да включвате сезонни предложения. През лятото предлагайте меню с „Маргарита”, „Мохито”, „Мимоза”, „Облак”, а през зимата – със сгряващи коктейли като ирландско кафе, пунш и др. Така вероятността да изкушите госта е далеч по-голяма.

Меню на бара.

Разбира се, меню с коктейли трябва да има и на бара. Не разчитайте клиентите сами да се сетят, че им се пие „Секс на плажа” и че вашият барман знае как да го приготви.

Как трябва да изглежда менюто за коктейли?

Разбира се, менюто за коктейли трябва да бъде в пълен синхрон със стила на заведението Ви. Освен това, трябва да е елегантно и устойчиво на активна експлоатация. И понеже ще стои на масата постоянно, добре е да се почиства лесно, за да не се налага да се сменя често.

Ето защо Ви препоръчваме луксозни менюта от нашата колекция Cork line. Те са изработени от истински корк, обработен по специален начин така, че бъде издръжлив и изключително стилен. Коркът е екологичен, естествен материал и придава приятна топлина на атмосферата в заведението.

Различните размери, които предлагаме, са подходящи за всякакви видове менюта – основно, винено, десертно, за коктейли. Така че е съвсем лесно да създадете приятен набор от стилни менюта в една и съща гама, които да допълнят отличното реноме на ресторанта Ви.

И една малка тайна…

Не оставяйте на масата само едно меню за коктейли. За гостите е далеч по-приятно да избират заедно, вместо да се изчакват един друг – сигурно сте виждали как това ги изнервя. А и докато си прехвърлят листа от едни ръце в други, сервитьорът трудно решава кога са готови, което често води до неловки ситуации и поводи за раздразнение. Инвестирайте малко повече средства, за да поддържате достатъчно менюта. Така клиентите ще се чувстват бързо и добре обслужени, което е голяма червена точка за реномето Ви. А доброто реноме винаги означава добри печалби, нали?