Как да изберем добър персонал за заведение?

Не е тайна, че днешната конкуренция в сферата на ресторантите, кафенетата и другите заведения е много висока и голяма роля в тази борба играе персоналът. Нивото и качеството на обслужване на клиентите или появата на проблеми в заведението зависи както от администрацията, така и от сервитьорите, барманите, готвачите и дори от миячите на съдове. В такъв случай, как да подберем точния персонал? Обикновено се пуска обява в специализираните сайтове.

Какво получавате? В най-добрия случай – множество CV-та, последвани от интервюта, на които избираме няколко човека. Често изборът става на принципа: „по-добре тези, отколкото никои”. Какво рискувате? Да се объркате в това, което става днес на пазара на труда, а именно: голямо текучество на кадри, отсъствие на професионализъм, липса на желание за развитие и дори липса на желание за работа.

Да погледнем ситуацията и от другата страна, като си отговорим на въпроса:

Защо тези хора кандидатстват по обявата? Първо – не ги устройва сегашната им работа и търсят нещо по-добро. Или пък искат да се отърват от „лош” шеф. Или пък някоя друга обективна или субективна причина. Струва ли си да вземем за персонала си човек от закрито заведение? Можем ли сами да преценим това или трябва да се доверим на съветите на професионалистите?

Имайте предвид, че на сайтовете с обяви за работа можете да намерите великолепен персонал за заведението си. Проблемът е до колко е голяма вероятността това да се случи. Разбира се, можете да вземете някой, кандидатствал по обявата, а после да кажете, че не ви е провървяло с него, да го обвините в непрофесионализъм или в нежелание да се обучава, да го уволните или да закриете длъжността му. Можете и да съберете такъв екип от хора, които ще донесат приходи на заведението.

Как да стане това?

Привлечете хора, които все още не са започнали да търсят нова работа. Добрите в своята дейност не си тръгват просто така. Тях ги ценят и те работят при добри условия. Тогава, как да ги примамим и да им покажем, че очакваме точно тях? Можете да използвате възможностите на социалните мрежи и да пуснете реклама, която е правилно таргетирана. В тази реклама разкажете, че предлагате такива и такива условия и, че давате ето тези преимущества. Всичко това трябва да се опише с примери: ние правим такива тренинги, предоставяме тези преимущества за развитие, заплатите ни са в такива граници… и тук човек започва да се замисля. Да, на него му е добре на сегашната работа, но при вас може и да е по-добре. Изведнъж може да се заинтересува. Ако пускате такава реклама с определена периодичност, можете да съберете добър персонал и в него да няма повече текучество.

Кое е главното при изработването и използването на такава реклама?

  1. Настройте рекламата по конкретна длъжност и регион.
  2. Не лъжете! Във всеки случай, кандидатът ще намери начин да се свърже с някой от досегашния ви персонал (отново в социалните мрежи) и ще разбере как стоят нещата.
  3. Потвърдете всичко в рекламата с конкретни факти – на страницата на заведението ви в социалната мрежа. Именно фактите ще са ключовите аргументи за решението на кандидата да напусне досегашната си работа и да дойде при вас.

Как се формира HR – бранда на заведението в социалните мрежи?

  • Публикуване на интервюта с персонала, с които се показва, че това не е просто безименна сервитьорка, а е личност, която има своите увлечения. Тя може да обясни в интервюто защо ѝ харесва да работи на тази длъжност и защо именно в това заведение.
  • Истории на успеха : започнал като сервитьор – стигнал до управител.
  • Качете видео – какво прави персоналът, какво влиза в задълженията му, как преминават обученията и тиймбилдингите.
  • Какви премии и награди получават членовете на екипа: примерно „Служител на месеца”, „Най-добра идея на годината” и др.
  • Разкажете в социалната мрежа, че идеята за това ястие, например, принадлежи на вашия готвач и той трябва да бъде назован с името си.

В резюме

Бъдете активни, формирайте HR – бранда на своето заведение, привличайте точните хора, а не тези, които са на разположение на пазара на труда. Важно е при вас да дойдат не само тези, които са загубили работата си и се опитват да се устроят някъде, а и такива, които имат работа, но ще ви изберат заради по-добрите условия.

Въпреки посочените примери за това как да си намерите качествен персонал, управлението на заведението не е лека задача и не е инцидентна – само по повод на голям банкет или друго мероприятие, които изискват стягане на редиците. Още повече, ако става дума за новооткрито заведение, за което ще е нужен пълен екип от работници. Тези хора трябва да отговарят на много условия и вие няма да имате време да се занимавате с всичко това. За целта, можете да се обърнете към професионалистите в дадената сфера – Menu Moda.

Специализираните фирми, които се занимават с подбор на персонал за заведение имат голяма база от кандидати, където може да се намерят подходящите за вашия ресторант, бар или кафене. Освен това, Menu Moda може да разработи за вас индивидуално решение в ХоРеКа сферата сектора. на индустрията с гостоприемството и доброто обслужване.

__________________________________________________________________________________

Menu Moda – DAG Style е на българския пазар от 2 години, като предлага висококачествени продукти, съобразени с желанията на своите клиенти. Менютата са изработени от корк, кожа, PVC и други екосъобразни материали, като своевременно са дизайнерски проектирани, за да удовлетворят желанията и на най-взискателните клиенти.

Разгледайте всичките ни колекции тук: http://menumoda.bg/collections

Искате да получавате актуална информация за новостите, последните колекции, текущи промоции и събития, на които участва Menu Moda ?
Тогава последвайте нашата
Facebook страница на следния адрес: https://www.facebook.com/MenuModaITNCO/