БЛОГ

Калориите в ястията – да ги споменаваме ли в меню на ресторант?

Калориите в ястията – да ги споменаваме ли в меню на ресторант?

Сигурно вече сте попадали на меню на ресторант, в което освен описания и цени, има и приложена информация за калориите в ястията. Подобно меню изглежда модерно във време, в което голяма част от хората са сериозно ангажирани с начина, по който се хранят. Но дали е добра идея да приложите същия подход и във вашето заведение? Дали такова меню привлича клиенти, дали се отразява на поръчките, дали е добра идея за всички ресторанти? За това ще поговорим в следващите редове.

 

Какво показват проучванията


От няколко години в САЩ е задължително калориите в ястията да бъдат оповестявани в менютата на повечето ресторанти. В България няма подобни изисквания, но подобни менюта на ресторанти вече се появиха. Собствениците на тези заведения са преценили, че това е добър начин да привлекат клиенти и да покажат загриженост към тях. Дали това е наистина така?

Целта на правителството на САЩ не беше да променя ресторантьорския бизнес, а да подтикне американците да се хранят по-здравословно. За да проверят резултатите от новите мерки, в държавата бяха проведени проучвания за ефекта, който се получава при обявяване на калориите в ястията в дадено меню на ресторант.

В специализираното списание American Journal of Public Health са оповестени редица резултати от изследвания на New York University School of Medicine, Yale University и др. Всички те сочат, че промените в поръчките на клиентите след нововъведенията в менюто са незначителни. Отчетеният спад в потреблението на калории е едва около 14%, което означава, че хората, които се интересуват от този тип информация в САЩ, не са особено много и наличието ѝ не променя съществено клиентските им навици.

Но въпреки че оповестяването на калориите в ястията вероятно няма да промени генерално бизнеса ви, такова меню на ресторант може да доведе до някои ефекти, от които можете да се възползвате.

  

Кого ще привлечете с информация за калориите в ястията


Едно меню с подробности за калориите в ястията със сигурност ще се хареса на младите хора, които са съобразили ежедневието си с правилата за здравословното хранене. Те са активни, интелигентни, в повечето случаи спортуващи и с добра работа. С удоволствие биха хапнали в ресторант, който може да гарантира спазването на режима им, като им предоставя нужната информация за храната, която ще поръчат за закуска, обяд или вечеря.

Ако точно такива хора представляват таргета на вашето заведение, то би трябвало да имате и цялостна концепция, която включва внимателно подбрани здравословни рецепти с актуални продукти, поднесени по съвременен начин. Ако сте изпълнили тези условия, можете спокойно да си позволите да включите в менюто информация за калориите в ястията. Това със сигурност ще подобри преживяването на гостите ви и повиши посещаемостта на заведението ви.

 

Кого няма да привлечете


Ако вашето заведение не е специализирано в приготвянето на здравословна храна, твърде е възможно описанието на калориите в ястията да има обратен ефект върху гостите ви. За голяма част от най-харесваните ястия в ресторантите терминът „нискокалорични” не е съвсем подходящ и изричното упоменаване на хранителната стойност може да доведе до известен спад в поръчките на дадени ястия. 

Разбира се, все още има хора, които не броят калориите си или изобщо не се интересуват от подобна информация. Тях можете да привлечете единствено с качествена храна, отношение и цени.

 

Как информацията за калориите в ястията да бъде полезна


Ако направите внимателен подбор на рецептите и обмислите добре цялостната си стратегия, можете да използвате информацията за калориите в ястията наистина разумно. Тя може да ви помогне да привлечете нови клиенти, като същевременно запазите старите.

Ако планирате внимателно нови, нискокалорични и рентабилни попълнения към менюто, калорийната информация може да ви помогне да насочите и новите, и част от старите си клиенти към ястия, от които имате по-голяма печалба. В същото време можете да запазите най-продаваните към момента ястия – тези, които са любими на постоянните ви клиенти. Шансовете те да се откажат от тях заради информацията за калориите в ястията не са особено големи.

И не на последно място, подобно обновяване на менюто ви ще осъвремени подхода ви към клиентите и ще ви създаде реноме на модерен ресторант, който се грижи да отговаря на нуждите на своите гости. 
 

Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.