БЛОГ

Какви мерки срещу Ковид-19 биха върнали клиентите в ресторанта

Какви мерки срещу Ковид-19 биха върнали клиентите в ресторанта

Въпреки вируса, с който явно ще се наложи да поживеем още известно време, хората все повече търсят онази нормалност, която имахме допреди няколко месеца. За голяма част от тях това означава да седнат на питие и вечеря с близки и приятели в ресторант, в който обичат да ходят. И въпреки че вирусът постоянно напомня за себе си чрез маските и дезинфектантите навсякъде, възможността да се похапне готова и вкусна храна в добра компания извън къщи наистина е примамлива. Но проучванията в световен мащаб показват, че за да успеете наистина да върнете клиентите си обратно в ресторанта, към момента е необходимо да предприемете конкретни и стриктни мерки срещу Ковид-19, които да бъдат видими за всички. 

Ето какво търсят клиентите в един ресторант днес .

Ясни указания към клиентите

Нашите партньори често споменават, че посетителите в заведенията се тревожат от непознаване на правилата, които да спазват и които да гарантират собствената им безопасност по време на престоя в ресторанта. Това ги кара да се чувстват несигурни и да избягват посещението дори на открити градини. 

Няма нужда да очаквате от гостите си да имат предварителна подготовка за изискванията на органите за обществено здраве, нито да познават всички мерки срещу Ковид-19, която вие самите сте наложили в ресторанта си. Погрижете се да има как да узнаят всичко необходимо, когато пристъпят вашия праг.

Без значение какви изисквания има ресторантът ви в това отношение, те трябва да бъдат ясно съобщени. Можете да използвате социалните медии и уебсайта си, за да дадете ясни указания какво очаквате от своите гости и какво трябва да правят, за да останат в заведението и да осигуряват безопасност за себе си и за околните. Там обаче ще ги видят само постоянните ви клиенти, които следят какво се случва с вас онлайн. Затова най-добрата идея е да сложите табели на място в ресторанта с указания за правилата и начините, по които се грижите за вашите гости.

Можете да поставяте указателни табели за вашите мерки срещу Ковид-19 навсякъде, където е необходимо, например:

  • на вратата – ако имате изискване клиентите ви да стоят вътре с маски, да не превишават определен брой посетители, да питат предварително дали има свободни места, да не влизат, ако кашлят, кихат или имат хрема и т.н.;
  • на масите – според политиката си може да поставите табели за максималния брой хора, които могат да седнат, или с указания конкретната маса да не се използва, за да се спази необходимата социална дистанция;
  • до дезинфектанта на входа – с указания какво е това, кога и как да се използва;
  • в тоалетната – за да напомните как се мият ръцете;
  • на масите – с напомняне, че всичко бива дезинфекцирано след всеки клиент;
  • на масите – с напомняне, че могат да използват дигиталното меню (ако имате такова) и др.

Дори да ви се струват твърде много, тези табели ще накарат хората да чувстват, че вие се грижите за тяхната безопасност. В днешната ситуация познаването на вашите мерки срещу Ковид-19 е по-важно от идеите за естетика, на които държахме доскоро, а и винаги има начин да направите така, че указанията да бъдат стилни. В същото време клиентите ви ще бъдат спокойни, че те самите знаят как да се погрижат за себе си и за другите. И не на последно място, ще намалите объркването и конфликта между клиентите и служителите, които следят за изпълнението на вашите правила.

Спазване на задължителните мерки срещу Ковид-19

Факт е, че няма стопроцентова защита от вируса. И все пак указанията на органите за обществено здраве намаляват риска до минимум и клиентите се чувстват значително по-комфортно, когато виждат, че заведението се грижи да спазва стриктно всички мерки срещу Ковид-19. 

Със сигурност ще привлечете повече гости, ако спазвате нужното разстояние между масите, ако сервитьорите носят маски и ръкавици, ако има дезинфектанти на удобни места и безопасни начини за вземане на храна (особено при шведски маси). Мерките в кухнята също трябва да се спазват, не само когато тя е отворена и видима за посетителите.

Струпването на големи групи все още плаши хората. Въпреки че може да се изкушите да позволите на колкото се може повече клиенти да посетят заведението, такъв ход може да предизвика обратна реакция. Добре е да осигурите нужните мерки срещу Ковид-19, като допускате вътре само допустимия брой клиенти и да маркирате пътеки за вход и изход, ако предлагате бързо хранене. Ресторантите трябва да категорично да показват, че се грижат за безопасността на посетителите си преди всичко друго.

Чистота, дезинфекция и безопасност 

Редовното почистване на масите и столовете с дезинфектант е част от мерките срещу вируса. Ясно е, че клиентите ви няма как да знаят дали тяхната маса е почистена преди пристигането им. Но също така е ясно, че по време на престоя си ще видят дали и как сервитьорите почистват освободените от други клиенти маси. Имайте предвид, че безопасната и дезинфекцирана обстановка е пръв приоритет за посетителите на ресторанти в момента. Тя е по-важна дори от качеството на храната, която предлагате, и цените в менюто ви.

Едно световно онлайн проучване със заглавие One Table, проведено през май, задава въпроса какви мерки срещу Ковид-19 биха могли да предприемат ресторантьорите, за да върнат гостите си отново в заведенията. Ето какво би привлекло хората:

  • Разделени маси: 40%
  • Служители, носещи маски: 39%
  • Всички общи части да са видимо редовно дезинфекцирани: 39%
  • Тоалетните да са изключително чисти: 39%
  • Служителите да носят ръкавици: 38%
  • Да се предоставят на клиентите дезинфекциращи продукти: 38%
  • По-малък капацитет на заведението: 36%

С малко по-нисък процент се нарежда и желанието да се намери начин да се избягва максимално допирът до врати, подправки, менюта и др. От тази гледна точка може да се помисли за инсталиране на автоматични врати, създаване на дигитални менюта, инсталиране на автоматични дозатори за дезинфекция като част от адекватните мерки срещу Ковид-19. 

Обмислете и някои допълнителни ограничения, свързани с хигиената и безопасността, например да не допускате в заведението хора, които кашлят, кихат, имат хрема и т.н. Това ще накара останалите ви гости да се чувстват още по-сигурни.

Външни пространства

У нас по-голямата част от посетителите на заведенията все още отказват да влязат в затворените зали. Ако има начин да осигурите настаняване на гостите си на открито, направете го. Може да помислите и за начини да сложите на терасите подвижни прегради, за да можете да ги използвате и в по-студените месеци.

Разбира се, това не отменя спазването на всички мерки срещу Ковид-19, както и съветите, които ви дадохме по-горе.

Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.