Card image cap

Модни кулинарни тенденции за 2020 година

09/04/2020

Ако се чудите какво ново да сложите в менюто на ресторанта си така, че да бъде в крак със световните модни кулинарни тенденции за 2020 година, следващите редове са за вас. Ще видите мненията на известни американски шеф готвачи, които дадоха своите прогнози за това как ще изглежда ресторантьорския бизнес през 2020 година и какви ще бъдат печелившите промени в него.

По-здравословна кухня

„Като млад готвач/су шеф, работещ във времето на шефовете тип „лоши момчета“, мисля, че по-новите готвачи са по-фокусирани върху здравето, внимателното хранене, устойчивите храни и начин на живот, добрият външен вид. Такова готвене с такова мислене. Храна за тялото, духа и ума. “ – Касиди Дабни, главен готвач на Blackberry Farm в Тенеси.

Семеен стил на хранене

„Повече предложения в семеен стил: мисля, че повечето ресторанти ще започнат да предлагат това, дори и на изискана трапеза. Актът на споделяне на ястие с някого е толкова древен. Това не само насърчава разговорите, но превръща храненето в по-комуникативен акт и екипно преживяване. “ – Куейм Онуачи, изпълнителен готвач на Kith/Kin във Вашингтон.

Храната на баба и дядо

„Мисля, че традицията ще бъде много важна през 2020 г., храната на нашите баби и дядовци. Ястия, които представляват лична и споделена история.“ – Джош Кълп, главен готвач в Honey Butter Fried Chicken в Чикаго.

По-просто плейтване

„Една тенденция, на която се радвам и очаквам, е неизбежна при плейтването. Защо да гарнирате всичко с киселец или цветя, ако не добавят нищо към ястието? Или да отделите 12 часа, за да направите лимонена пепел, която добавя само цвят? Вълнувам се да видя проста, чиста чиния, така че храната в нея да изпъква по-добре.“ – Меган Стаут, изпълнителен готвач в Noelle в Нашвил.

Зеленчуци, зеленчуци, зеленчуци

„Зеленчуците ще продължат да превземат света и най-вероятно ще заменят голяма част от основните ястия.“ – Джъстин Когли, главен готвач на Aubergine в Кармел.

Интерактивна трапеза

„По-интерактивна трапеза, а отворените кухни и масата на готвачите се превръщат в норма.“ – Кристофър Грос, главен готвач в The Wrigley Mansion във Финикс.

Край на детските менюта

„Като майка аз вярвам, че децата ще се хранят с по-изтънчен вкус през 2020 г. и ще видим края на специалните детски менюта. Благодарение на Instagram и огромното количество хранително съдържание и изображения, които са лесно достъпни, децата имат желание да опитат много повече. Родените през 21 век, повече от всяко друго поколение преди, също предлагат на децата си храна с подправки и мултикултурни кухни в много по-ранна възраст.“ – Лорена Гарсия, готвач и партньор на CHICA в Маями и Лас Вегас.

Доброто старо гостоприемство

„Ресторантите се връщат към обгрижването на гостите и наблягат сериозно на това. Няма вече неглижиране на нуждите на гостите, ще видим, че ресторантите отново започват да стават приветливи.“ – Нийл Фрейзър, готвач и партньор в Redbird в Лос Анджелис.

Приспособяване към диетичното хранене

„Кето варианти за бързо хранене и бързо обслужване.“ – Кацуя Фукушима, изпълнителен готвач и партньор на Daikaya Group във Вашингтон.

Изисканата храна не е мъртва…

„Висшата кулинария ще се върне!“ – Майкъл Сичел, изпълнителен готвач на Gabrielle в Чарлстън.

По-голям акцент върху грижата за околната среда

„Преди всичко се надяваме да видим ресторанти и готвачи, които да са безкомпромисно ангажирани със снабдяване от производители, чиито практики са хуманни, етични, предназначени да регенерират почвата и да насърчават биоразнообразието с цел намаляване на въглеродните емисии. Това се разраства до интегриране на практики като използване на биоразградими почистващи продукти, когато е възможно, намаляване на отпадъците и компостиране. “ – Саманта Кинкейд и Джон Нодлер, шеф готвачи и собственици на Cadence във Филаделфия.

Надяваме се, че ви дадохме достатъчно насоки, за да сте в крак с актуалните модни кулинарни тенденции за 2020 година. Остава да използвате въображението си, за да предложите най-доброто на своите гости.

 

Източник: culinarynewsworld.com

Card image cap

Най-добрият млад „Мишлен” шеф и неговата престилка

08/04/2020

В колекцията на Меню Мода ще откриете изключителни, дизайнерски престилки за бармани, сервитьори и готвачи. Но има три линии, в които всяка престилка за ресторант е създадена специално от някой от най-добрите шеф готвачи в Европа – носители на звезди „Мишлен”, управляващи кухните в едни от най-изисканите ресторанти в Европа.

Тук ви представяме престилка за ресторант БАРСЕЛОНА, която е сътворена според вкуса, нуждите и професионалния опит на съвсем младия шеф Джо Гроотарс, който става звезден готвач още на 26 години. Ето малко повече за престилката и за самия Джо.

Кой е Джо Гроотарс

Броят на професионалните постижения на шеф Джо Гроотарс от наградения със звезда  „Мишлен” ресторант Altermezzo в гр. Тонгерен, Белгия изглежда впечатляващо. Той е най-добрият млад готвач на „Мишлен” през 2018, най-добрият млад готвач на Gault&Millau и е сред петте най-добри млади готвачи в Европа. А само преди няколко години е правел палачинките в ресторанта…

Признанията

Периодът от ноември 2017 до края на 2018 за него е истински скок.

Беше много натоварено и година изтече бързо – казва приветливият готвач. – Разбира се, беше много хубаво. Преди моите индивидуални награди и звездата „ Мишлен”, аз вече работех в телевизия, но след това получих молби от всички и от всякъде. Признанието на други готвачи, от които се учех, е най-важното за мен. Сега те знаят кой съм. Отидохме да отпразнуваме получаването на звездите с Петер Гуусенс от Hof van Cleve (в Кройсхаутем, Белгия – бел. пр.). Той ме поздрави лично. Истинска чест! Ако сега се сблъскам с него, той знае кой съм и знае ресторанта. Преди би си помислил: „Кой е този?“

Любовта на живота му Лана

Фотосесии, интервюта, рекламно лице, работа в телевизията… И всичко това, докато продължава да управлява кухнята на звезден бизнес. Възниква въпросът дали все още има време за готвене.

Твърде малко – признава Джо. – Решил съм да забавя малко скоростта и да се фокусирам основно върху ресторанта. Аз ще продължа да правя, каквото е нужно, но ще изясня за себе си какво е добре за мен.

За щастие, той намира голямата си любов – Лана, в собствената си кухня.

Любов към готвенето и любов в кухнята. Не е ли страхотно? В началото беше по-трудно да работим заедно. След известно време се научихме да се сработваме и вече нямаме проблеми. А и сега живеем заедно.

Без глупости

Начинът, по който Джо се справя с вниманието и хората, той прилага и в кухнята си.

Моят стил на готвене е „без глупости”. Това, което виждате, е това, което получавате. Без скрити техники. Всичко е чисто. В кухнята ние не се занимаваме с въпроси, с които не трябва да се занимаваме. Мисля, че това е важно.

И макар че неговата територия е кухнята, готвачът се интересува и участва във всички други аспекти на работата в звезден ресторант. Като например как е облечен персоналът.

Една красива престилка допринася към имиджа на бизнеса. Ако трябва да посрещна и настаня гости на масата, аз искам и да изглеждам добре. Това е част от гурме преживяването. Нещата трябва да се оглеждат добре от всеки ъгъл. Хората трябва да си мислят: „Боже, те изглеждат толкова елегантни!” Трябва да виждат, че ние имаме усет и към детайлите.

Аз съм много доволен от крайния вид на моята престилка. Много красива, елегантна и модерна. Тя не е традиционна престилка и се вписва перфектно в интериора на Altermezzo.

Престилка за ресторант БАРСЕЛОНА

Линията на своята престилка за ресторант Джо Гроотарс кръщава на испанския град Барселона. Ето какво е неговото обяснение:

Барселона е място, където се чувствам спокоен. Там намирам истинския кулинар в себе си. В последните години ходих там няколко пъти. Местната кухня предлага толкова много възможности, които са свързани с морето. Не само на гурме ниво, а и за по-малките заведения. Това ми харесва.

Повече за вида, качеството и различните варианти на престилка БАРСЕЛОНА научете в каталога ни.

Card image cap

Да се използват ли готови снимки в менюта за заведения

08/04/2020

Важно ли е в менюто да има изображения – този въпрос сме обсъждали многократно. Този път ще поговорим за това дали е добре да сложите в менюто си не фотографии на ваши ястия, а готови снимки от photo stock сайт. Ето кои са най-важните неща, които трябва да знаете.

Качеството на изображенията е добро и това е важно

Проучванията сочат, че за около 70% от купувачите качеството на изображенията е „много важно” за решението им да поръчат определен продукт. За тях видяното на картинката е много по-значителна информация от описанията и препоръките за продукта. Колкото по-ярки и детайлни са снимките, толкова повече у потенциалните клиенти нараства желанието да имат продукта. Нещо повече, изследователи от TIBER (Институт по изследване на поведенческа икономика в Тилбург, Нидерландия) са доказали, че изображенията могат да влияят и на настроението на хората, които ги наблюдават, което също е важно при решението за поръчка.

Всички тези факти важат с пълна сила за изображенията на ястията във вашето меню. Колкото по-добри са те, толкова по-лесно ще предизвикат клиента да си поръча съответната храна и да се чувства добре в заведението ви.

Качеството на всички готови снимки е ако не отлично, то поне достатъчно. Със сигурност е по-добро, отколкото ако се опитате сами да заснемете ястията в ресторанта си. Това важи с особена сила за т. нар. photo stock сайтове, които продават готови изображения, направени от фотографи.

Цената на готови снимки в менюта за заведения е по-ниска

Едно от основните предимства на използването на готови снимки е цената. Сумата, която ще трябва да платите за ваша собствена продуктова фотосесия, понякога е доста висока. Още по-скъпо ще ви дойде, ако сменяте често предложенията в менюто си.

Разбира се, за тази цена ще получите наистина безупречни фотоси, които представят вашите ястия и напитки по възможно най-добрия начин. И те наистина биха се отразили на продажбите и печалбите ви, ако са добре направени и използвани. Но понякога са непосилни за бюджета, а вече знаете, че снимките са почти задължителни за доброто меню.

За сметка на това, всички сток фотографии са на доста ниска цена. Тя е различна в зависимост от конкретния сайт, както и от количеството изображения, които ще се купуват.

В мрежата има и сайтове, откъдето могат да се вземат безплатни изображения, предоставени за свободна употреба от авторите си. Там обаче количеството и видовете изображения са доста ограничени, а качеството невинаги е подходящо.

Недостатъци на използването на сток фотографии в менюта

Освен своите плюсове, сток фотографиите на ястия имат и сериозни недостатъци.

Първият минус на всички готови снимки е, че се срещат често. Има огромна вероятност гостът в ресторанта ви вече да ги е виждал в друго меню или в интернет пространството и това да го накара да прецени вашето заведение като място без особена класа. Това важи най-вече за безплатните изображения, които се използват много често в социалните мрежи – фейсбук, инстаграм и т.н.

Още по-неприятно става, ако клиентът е виждал вече тази снимка в негативен контекст – например в осмиващо меме или в сайт/ресторант, от който има спомен за неприятно преживяване. Такива негативни асоциации ще се прехвърлят автоматично върху вашето заведение и ще намалят доверието във вас, без значение дали го заслужавате, или не.

На второ място, но не и по важност, е фактът, че няма готови снимки, които да показват точно вашето ястие във вида, в който го предлагате на своите гости в заведението. Това може лесно да се обърне срещу вас поради една много проста причина.

Специалистите твърдят, че визуалната и вербалната информация се обработват по различен начин от мозъка и изображенията имат по-голяма тежест в представите ни, отколкото думите. Ето защо именно снимката създава асоциации и психологическо очакване, че след като поръча, клиентът ще получи точно това, което е видял в менюто. Когато поднесете друга чиния или чаша, той ще се почувства излъган. В него ще остане нотка разочарование, дори ако вашето ястие е съвършено на вид и на вкус.

Как и кога да използвате готови снимки в менюта за заведения

Вече е лесно да се досетите, че използването на сток фотографии трябва да бъде добре премислено, ако не искате да ви създаде повече проблеми, отколкото печалби. Ако можете да си позволите реални продуктови фотографии на своите ястия, дори да са само няколко на брой, откажете се да използвате готови снимки. Ако все пак решите да го направите, следвайте тези съвети:

  • Избирайте снимки, които показват ястия с възможно най-близък вид до вашите.
  • Проверете дали конкретната снимка вече не е използвана от някой ресторант онлайн. Ако искате да сте възможно най-неповторими, по-добре потърсете друга.
  • Ако нямате проблем с това, че снимките ви вече са популярни, потърсете как точно са използвани в интернет. Така ще избегнете негативните асоциации у клиентите си.
  • Проверете дали вашите дизайнери имат готовност да преработят малко избраните от вас сток фотографии така, че да ги превърнат в изцяло ваши. Понякога е достатъчно да се промени фон, за да се промени цялостния вид на изображението. Но имайте предвид, че подобна услуга не влиза в стандартната цена за дизайн и се заплаща допълнително.
Card image cap

Френската кухня – история, традиции и оригиналност

08/04/2020

Започваме поредицата ни рецепти от цял свят с френската кухня - кралицата на кулинарните достижения. Представяме ви я в пълния ѝ блясък!

Началото на френската кухня

Историята на френската кухня традиционно започва в ранното средновековие, когато тя е подобна на мавританската – приготвят се основно подправени меса, консервирани чрез пушене и осоляване. Зеленчуците също се съхраняват осолени, в затворени съдове. В тази все още селска кулинарна традиция подправки се използват предимно за да се прикрие вкуса на развалена храна. Всички ястия се сервират на масата едновременно. За най-специалните вечери се приготвят печен паун или лебед със златно покритие на краката и носа – за още повече разкош.

Френските ястия като цяло са кисели, поне до 16-ти век, когато захарната мания завзема страната. Тази тенденция води до фундаментална промяна във френските хранителни навици през по-късните години. Направено е ясно разграничение между солени и сладки ястия, а десертът започва да се сервира в края на храненето. В допълнение, маслото бавно се превръща в основен продукт на френското готвене, като излиза от досегашната си слава на храната на „бедните дебели хора”.

Изискаността на френската кухня и големите кулинарни промени като цяло се приписват на пристигането на Катерина Медичи и нейната група гениални флорентински кулинари. Те носят нови културни добавки към традиционните местни рецепти. Френската кухня наистина се превръща в модел през 17-ти век, до голяма степен заради магнетизма на Луи XIV и Версай.

18-ти век - буржоазната кухня

18-ти век и времето, когато във френската кухня започват да използват вилици. Въпреки че вилицата е обичайна за места като Италия, французите смятали, че е сложно да се хранят така и използвали предимно пръстите си. По време на Просвещението храната става предмет на интелектуален дебат във Франция и започва да се описва като форма на изкуството, хармония, химия и духовност. Появяват се френските готварски книги на тема „буржоазна кухня”, които стават много популярни. В тях се описват регионални ястия като coq-au-vin (петел във вино), boeuf bourguignon (задушено говеждо), bouillabaisse (задушена риба), както и основните сосове, приготвени от ру (запръжка от масло и брашно), като сос бешамел, холандезе или еспаньол.

19-ти и 20-ти век - началото на организираната кухня

19-ти и началото на 20-ти век играят важна роля за установяване ролята и статуса на готвачите във френското общество, както и за изработване на строга подредба на работата в кухнята. Вместо да работят от начало до край върху определено ястие, готвачите получават роли в специфичен „конвейер“ при приготвянето на храна, като всеки изпълнява една част от приготвянето. Жорж Огюст Ескофьор, повлиян от Мари-Антоан Карем, е известен с провеждането на тези спестяващи време реформи, които напълно революционизират вътрешната работа на френската кухня haute cuisine. Той става световноизвестна знаменитост, наеман е като готвач в големи градове по целия свят. Неговата книга Guide Culinaire („Кулинарно ръководство”) се превръща в библия, която установява кулинарни правила и осигурява еднакво образование за бъдещите готвачи. Именно през 19-ти век емблематичната школа по кулинарни изкуства Le Cordon Bleu започва да предлага обучение.

Новата френска кухня

Ерата на френската кухня nouvelle cuisine (новата кухня) настъпва през 60-те години на миналия век, когато Анри Голт от Paris-Presse остро критикува френската кухня, наричайки я застояла и непроменена след Втората световна война. Той отчасти обвинява звездната система на Мишлен, която според него насърчава самодоволството и възпрепятства иновациите и креативността. С колегата си Кристиан Мило създава първото ръководство за Gault et Millau излязло през 1972 г. Обратно на буржоазната кухня, двамата предлагат по-прости, по-леки, модерни и креативни храни. Те се приготвят по-бързо, но имат по-висока хранителна стойност. Голт и Мило дават известност на готвачи като Джоел Робушон, Гастон Ленотре и Пол Бокуз. Тяхното движение вдъхновява и една от най-модернистичните тенденции в науката за храните: молекулярната гастрономия. Тя успя да превърне френския готвач в химик и му даде му инструментите за създаване на нови вкусове. Така радикално разшири света на кулинарните възможности.

Факт е, че днес френската кухня е загубила част от хегемонията си.  На международната сцена на висшето кулинарно изкуство има твърде много интересни иновации, които са по-интригуващи от успехите на типичния френски готвач. Но тя все още е сред най-популярните и известни кулинарни традиции в света, а новото поколение френски готвачи държи модерното ѝ бъдеще в ръцете си.

Характеристики на френската кухня днес

Характеристиките на френската кухня, вариращи в зависимост от региона, включват иновативни вкусове и елегантна презентация. Южните райони се отличават с богати вкусове с чесън, билки, патешко и гъби. Северната френска кухня се състои от ястия с пресни местни продукти, млечни продукти, колбаси и бира.

Високата кухня на Франция има сложна презентация и прецизна техника. За разлика от нея, nouvelle cuisine (новата кухня), която навлиза след 1970 г., разполага с по-леки ястия с по-малко съставки.

Днес в метрополисите на Франция се приготвя и консумира голямо разнообразие от регионални ястия, въпреки че по-възрастните граждани са склонни да предпочитат регионите на техния произход. Сред най-често срещаните продукти във Франция са плодове, праз, гъби, ябълки и тикви. Разнообразие от занаятчийски сирена и вина има в изобилие във всички региони, както и пресни багети, кроасани, кисело мляко и силно кафе.

Много професионални готвачи смятат овладяването на френската кухня за върхово постижение в кулинарните изкуства.

Очаквайте специалните ни френски рецепти за ресторанти, с които можете да освежите менюто си!

Card image cap

Колко е важен дизайнът на менюто

08/04/2020

Колко е важен дизайнът на менюто? Сигурни сме, че сте вложили наистина много усилия и средства в създаването на страхотен интериор в ресторанта си. Постигнали сте оригинална атмосфера, каквато няма наоколо. Оборудвали сте кухня за чудо и приказ. Подбрали сте страхотни ястия, които да предложите на гостите си. Но често собствениците и управителите на заведения забравят важността на един малък детайл: качествената изработка на менюта.

Ако не сте убедени, че външният вид на списъка с ястия и напитки играе някаква съществена роля, молим да прочетете следващите редове.

 

Защо менюто е важно?

За да влязат при вас, хората първо са привлечени от стила и атмосферата на ресторанта ви. Но вие не сте ги привлекли просто за да седят по масите, а искате да поръчват колкото се може повече, нали?

Трябва да знаете, че за тази цел най-силното ви оръжие е менюто. То е най-важният ви рекламен елемент. Ако интериорът предразполага гостите ви да прекарат повече време при вас, то именно менюто провокира апетита и жаждата им и ги кара да правят повече и по-големи поръчки.

Всички знаем, че освен с устата си, ние се храним и с очите си. Ето защо професионалният дизайн на менюта наистина може да повлияе върху желанията на клиентите. Един добре изглеждащ и подреден списък с предложения може деликатно да насочва вниманието към ястия и напитки, от които имате най-голяма печалба. Може тактично да напомня, че има нужда и от друг тип храна или питиета. И не на последно място, може да изглежда толкова апетитно, че да поддържа желанието да се опита още нещо, и още нещо, и още нещо…

Но за да стигнем до това, менюто преди всичко трябва да има уникален дизайн на корицата. Трябва да изглежда така, че клиентът да иска да го вземе и разглежда възможно най-дълго.

Как изглежда съвършеното меню?

Истината е, че няма универсални менюта за ресторанти. Това, което е подходящо за едно място, се оказва пълен провал за друго. За да превърнете менюто в работещ рекламен инструмент, то трябва преди всичко да отговаря на атмосферата на вашето място, да представя възможно най-точно вашето реноме и цели.

Основни правила в създаването на менюта за заведения

Все пак има няколко основни правила, които е задължително да спазвате при създаването на визуалния облик на менютата.

  1. Обмислете предварително какъв искате да бъде цялостният облик на вашето заведение, какво да внушавате на гостите си. Класа и изтънченост? Щури забавления? Домашен уют? Едва след това се заемете със създаването на уникалния дизайн на меню, от който имате нужда. То трябва да следва цялостната ви концепция, като същевременно изкушава клиентите да поръчват.
  2. Тъй като менюто има не само съдържание, а и визия и естетическа стойност, важно е външният му вид да съвпадне цветово и стилово на обзавеждането на заведението. Не забравяйте, че менютата стоят по масите и на практика са част от интериора.
  3. Използвайте услугите на професионалист, дори да искате съвсем проста и изчистена изработка на меню. Евтините варианти често са толкова нескопосани, че вместо да печелят поръчки, по-скоро отказват клиентите от храната ви.

Поддръжка на менютата

За да поддържате жив апетита на гостите си, важно е менютата да имат безупречен външен вид и винаги да изглеждат като нови. Смачканите, мръсни и захабени корици и листи създават впечатление за липса на хигиена и немарливост към храната. Със сигурност не искате гостите ви да мислят така за ресторанта ви, нали?

За съжаление, честата употреба на менютата бързо ги захабява, което налага постоянно да влагате средства в подмяната им с нови. Можете да избегнете този момент още в самото начало, като изберете качествена изработка на менюта от подходящ материал, който се поврежда трудно и се поддържа лесно.

Освен познатите хартиени и кожени корици на менютата, напоследък на пазара се появи един нов продукт, който позволява едновременно създаване на уникален дизайн и лесна поддръжка. Този материал за изработка на менюта е екосъобразен, създаден от целулозни фибри и е сходен с материала на дънковите етикети. Изглежда изключително красиво, приятен е на допир и създава усещане за топлина и уют.

Но най-важното качество на тези уникални менюта за заведения е, че са изключително здрави, могат да се перат в перална машина и да се гладят. Това позволява да ги използвате дълго време, без да се налага да ги подменяте често.

Повече за уникалната визия и изработка на менюта можете да видите ТУК.

Card image cap

Менюта за ресторанти със снимки на някои ястия

08/04/2020

След като разгледахме подробностите около менютата със снимки към всяко ястие, както и менютата без фотографии, време е да поговорим и за трети вариант: менюта за ресторанти със снимки на някои ястия. Кога и за какви случаи са подходящи, ще разкажат нашите специалисти.

Менюта за ресторанти с малко снимки – звучи като добър компромис

Има три безспорни факта около менютата със снимки. Първо, продават наистина добре и разликата в оборота е лесно забележима. Второ, по-скъпи са заради разходите по добър фотограф (но продължаваме да твърдим, че инвестицията се връща за нула време). И трето, колкото и да са добри, невъзможно е да имате снимки на всички ястия, ако менюто на заведението ви е твърде богато. Така ще го направите прекалено дълго и претрупано, което е неприятно за клиентите.

В същото време ако менюто има само няколко снимки, това често изглежда като приемлив компромис. От една страна, отново ще има покачване на продажбите, макар и само на определени ястия. От друга, разходите за фотографиите ще са значително по-малки, но все пак снимки ще има. От трета, менюто ще има разчупен и модерен дизайн, без да има прекалено много страници.

Менюта за ресторанти със снимки на някои ястия – добра стратегия

Разбира се, компромисите са неизбежни, когато бюджетът на заведението е ограничен и се налага да бъдете максимално пестеливи. Но истината е, че да имате менюта за ресторанти със снимки на някои ястия е много повече от компромис. Това е добра стратегия за привличане на клиенти, продажби и печалба.

Вече сме говорили за това как и защо снимките в менютата продават. Експертите твърдят, че поставянето на снимка на определено ястие веднага привлича вниманието на клиентите към него и води до повече поръчки. Така че препоръчваме да правите фотоси на артикулите с най-голяма печалба.

Нашият дългогодишен опит доказва, че това е прост и ефективен начин да осигурите възможно най-голяма печалба с възможно най-малко работа за персонала и разходи за бюджета.

Малко снимки за по-ниски разходи и по-лесна смяна на менюта

Когато правите снимки на ястията, заплащате на фотографа на брой снимки. Така че можете да изберете ястията с най-голяма печалба, които няма да сменяте скоро. Така ще постигнете двоен ефект. От една страна, ще увеличите печалбите. От друга, ще спестите средства, като използвате фотографиите отново и отново, когато правите актуализация и редизайн на менютата, когато поставяте новите сезонни предложения.

Няколко снимки – перфектен вариант за дълго меню

Ако менюто ви е богато и имате доста богат асортимент от всякакъв вид ястия и напитки, не слагайте фотография на всеки артикул. Така страниците ще се претрупат с визуална информация, изображенията ще останат незабелязани и няма да постигнат нужния ефект. Освен това менюто ще има прекалено много листове, което ще забавите избора на клиентите и дори ще ги отегчи, вместо да ги провокира да поръчват по-бързо и повече.

От гледна точка на добрия и ефективен дизайн, има смисъл да се слагат не повече от 3-4 снимки на страница. Това ви дава възможност да подберете само най-подходящите ястия и напитки.

Балансирана и модерна визия

В нашата визуална ера поставянето на снимки прави менюто далеч по-съвременно и привлекателно на вид. Така се постига стилен и елегантен баланс между изображения и текст, като и двете ще бъдат лесно възприемани от клиента.

Колко снимки трябва да има менюто

За да се постигне най-добра комбинация между функционалност и естетика, препоръчваме да изберете за фотографиране не повече от две ястия от всяка секция в менюто. От една страна, те ще ви послужат като впечатляващо визуално указание за това какъв тип ястия съдържа секцията. От друга, ще привлекат вниманието към конкретните ястия и ще ги направят по-често поръчвани.

Какви трябва да бъдат снимките за менюто

Дори когато подготвяте менюта за ресторанти със снимки на някои ястия, тези няколко фотографии трябва да са професионално направени. Специалистите фотографи умеят да подбират правилната светлина и точния ъгъл на заснемане, за да накарат ястието да изглежда по-апетитно. Лошите, тъмни и некачествени снимки по-скоро отблъскват клиентите и правят лошо впечатление за кухнята и ресторанта като цяло.

На второ място, ястията на снимките трябва да изглеждат точно както ги сервирате в действителност. Когато се подготвяте за фотосесия, презентирайте чиниите така, както ги получават гостите ви всеки ден. Те винаги остават неприятно изненадани, ако не получат това, което са видели в менюто, и подобни трикове по-скоро подкопават реномето ви.

Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
-->