БЛОГ
Кога са подходящи менюта за заведения без снимки
Вече говорихме за това каква е ролята на снимките в менютата, как те могат да увеличат оборота, поръчките на определени ястия и оборота на мястото. Но много от нашите клиенти смятат, че за тях е по-удобно или функционално да имат менюта за заведения без снимки. Някои от тях са прави, други не са. Ще посветим следващите редове на изясняването на въпроса кога и с какви цели е подходящо да използвате менюта без никакви изображения.
Менюта за ресторанти без снимки – въпрос на стил
Факт е, че най-скъпите ресторанти в света имат менюта без изображения на ястия. В тях има само списък с предлаганите ястия и напитки, а дизайнът е максимално опростен и стилен.
Като цяло се смята, че подобни снимки свалят класата на заведението. Приема се, че ресторантът няма нужда да доказва изрично качеството и вида на храната, която предлага, тъй като има стабилно реноме, а неговите изтънчени клиенти нямат нужда от визуални „подсказки” или уверения, че сервираните ястия ще бъдат на нужното ниво във всяко едно отношение.
Важната роля на сервитьора
Всеки истински ресторантьор знае, че добрият сервитьор продава по-добре от всяко меню. Той познава с подробности предлаганите ястия и може перфектно да ги презентира и препоръча в жив разговор с клиента, да отговори веднага на въпросите, да спечели доверие и в крайна сметка да му направи така, че заведението да има не само повече поръчки, но и повече доволни гости.
Наличието на истински добри сервитьори е още една от причините класните ресторанти да нямат нужда от снимки в менютата. Тези служители успяват да изградят свое собствено реноме и голяма част от редовните клиенти дори не посягат към менюто, а разчитат изцяло на препоръките на сервитьора, който познава достатъчно добре както тях, така и кухнята.
Менюта за заведения без снимки – за повече гъвкавост
Ако сменяте ежедневно менюто си, то обикновен списък е най-простото и практично решение за вас. Менюто със снимки изисква включването на професионален фотограф, както и дълга обработка, за да се създаде добър графичен дизайн. Всичко това прави изработването на новото меню не само по-бавно, а и по-скъпо, тоест е наистина нерентабилно, ако се налага да сменяте страници всеки ден или всяка седмица.
В този ред на мисли не е добра идея да слагате снимки в обедни и промоционални менюта, които променяте всеки ден. Ще ви отнеме много по-малко време и средства, ако просто разпечатвате новите си предложения всеки ден на обикновен принтер. Ако все пак искате страниците на менюто ви да бъдат естетични, може да си направите бланки с красив фон, върху които да печатате списъците с вашите дневни или седмични предложения.
Кога е задължително да имате менюта за заведения без снимки
Никога не правете менюта със снимки, ако храната, която предлагате в действителност, не прилича на снимката. Изображенията имат огромно влияние върху клиентите и те очакват да получат точно това, което видят в тях. Ако вашият готвач не успява да накара чинията да изглежда като на снимка, това ще влоши реномето ви и ще изгони голяма част от клиентите, дори ако ястията сами по себе си са вкусни.
Никога не използвайте менюта със снимки и в случай, че не можете да осигурите качествени фотографии. Непрофесионалните фотоси карат храната да изглежда неапетитна и по-скоро отблъскват клиентите, вместо да събуждат апетит у тях. За да имате добри снимки не е достатъчно да са направени с хубава фотокамера. От огромно значение са и светлината, композицията, фокусът, контрастът и останалите похвати, които един професионалист използва, за да успее да предизвика желанията на клиента.
Тънкости в изработването на менюта за заведения без снимки
Факт е, че снимките играят значителна роля в избора на клиентите. Затова когато ги няма, менютата искат още по-прецизна обработка, за да бъдат функционални.
Ето какви са изисквания трябва да имате към вашите менюта за заведения без снимки, ако искате те наистина да работят за вас по възможно най-добрия начин.
-
Буквите трябва да са лесни за четене.
За да може клиентът да си избере ястие, той трябва да може лесно да прочете думите в менюто. За целта е добре да се използват прости шрифтове. Вярно е, че красивите калиграфски или ръкописни завъртулки изглеждат доста по-впечатляващи, но менюто не е произведение на изкуството, а инструмент, който има за цел да изкуши госта да поръча ястие. В същото време е важно буквите да бъдат и с подходяща големина. Ако са твърде малки, са трудни за четене, ако са твърде големи, правят дизайна тромав, а менюта изглежда излишно дълго. Поставяйте винаги функционалността една идея над естетиката по важност.
-
Дизайнът трябва да е опростен.
Твърде шарените страници също объркват и вместо да фокусират, разсейват клиента. Изисканото меню без снимки няма нужда от много украси, за да запази и функционалността, и добрия си стил.
-
Имената на ястията трябва да са разпознаваеми.
Дори ако сте запалени почитатели на кулинарния жаргон и знаете думи като amuse-bouche и антре, оставете ги за собствена употреба. Не внасяйте в менюто твърде много от тези специфични думи. Целта му е преди всичко да бъде разбрано от вашите гости и да ги изкуши да похапнат, а не да се чудят що за нещо ще пристигне в такава чиния.
Разбира се, можете да направите изключение, ако имате специфичен таргет клиенти. Но дори тогава е добре да не прекалявате.
-
Ястията трябва да бъдат подредени правилно.
Десетилетия наред изследователите се занимават с изучаване на психологията на госта на ресторанта и начина, по който чете менюто. Специалистите в Меню Мода са изчели купища литература, за да научат как трябва да се подреждат ястията в списъка, за да се продават най-много онези, които искате. От значение в случая са подредбата на ястията и напитките по вид и цена, както и разположението им по страницата. Не пренебрегвайте професионални съвети и препоръки от този вид, те наистина работят.
За повече съвети относно изработката на най-подходящите за вашето заведение менюта, свържете се с нашите консултанти още сега.