Card image cap

Тайните и грешките при приготвянето на италианска кухня

02/07/2020

Факт е, че Италия разполага с една от най-популярните кухни в целия свят. От пиле с пармезан до фетучини алфредо, няма ястие, което да не е вкусно. Пица и паста могат да се намерят навсякъде, но дали това е всичко, което може да предложи истинската италианска кухня? Кои са нейните тайни и какви грешки в приготвянето ѝ често се допускат? Ще разберете в следващите редове от поредицата ни "Световна кухня".


Тайните на автентичната италианска кухня


Видовете ястия

В много световни кухни едно хранене включва едно основно ястие. В Италия, с изключение на пицата, много малко ястия могат да се считат за цялостно хранене.

В 99% от случаите типичният италиански обяд се състои от:

  • Антипасти (сушени меса или сирене)
  • Entrée (паста / ориз)
  • Основно ястие (месо, риба, боб / грах, зеленчуци)
  • Гарнитура (зеленчуци, картофи, гъби)
  • Десерт (сладкиши или плодове)

Не се безпокойте, в днешно време не е задължително да се преминава през всички тези ястия в едно хранене. Но ако все пак го направите, никога не смесвайте всичко на едно място и оценявайте различните ястия по начина, по който са приготвени: отделно.

Колкото по-просто, толкова по-добре

Типичната италианска кухня се характеризира със своята простота. Само няколко съставки, много малко на брой, но с отлично качество – това е тайната. Ако искате да подобрите вкуса, не добавяйте нищо, а подберете по-качествени продукти и това е всичко.

По-малко месо

Да, италианците консумират месо и риба, но в традиционната италианска кухня присъстват основно плодове и зеленчуци, както е обичайно за средиземноморския тип хранене. Затова тя  е много здравословна.

Зехтинът

Всеки регион в държавата има специфичен маниер италианска кухня и не е чудно, че видовете зехтин също са много. Тайната е не само в конкретния вид, който да използвате, а и в това да бъде висококачествен.

Доматеният сос

Не готов, а току-що приготвен. Лесно е – задушавате лук и чесън, добавяте сурови домати и оставяте на огъня 10-15 минути, преди да добавите билките.

Оризът за ризотото

Италианците биха се ужасили от мисълта да използват обикновен дългозърнест ориз за ястия с ризото. Дори стандартният ориз arborio, който се намира в повечето супермаркети, не е съвсем стандартен. Не е толкова лесно да се намери, но търсете vialone nero. Нишестето в него прави ястието толкова прекрасно. И не, не мийте ориза преди готвене.

Варенето на пастата

В традиционната италианска кухня пастата се вари с много вода – литър за всеки 100 г продукт. В голям съд. Имайте предвид, че пастата продължава да се готви, малко след като сте я свалили от огъня.

 

Основните грешки при приготвянето на италианска кухня

 

Прекалена креативност

Следвайте рецептата. Ако имате наистина много добър главен готвач, той би могъл да си поиграе малко с нея. Но дори италианците рядко го правят. 

Кетчуп на пастата

В традиционната италианска кухня това е чисто престъпление. Всъщност кетчупът няма нищо общо с нея.

Олио при варене на паста

Олиото при варене на паста е абсолютно ненужно. То не подобрява вкуса на ястието. Ако имате нужда от мазнина, можете да добавите зехтин, но едва след като пастата е готова. 

Сос върху пастата

Вместо да изсипвате сос върху пастата, добавете я в тигана със соса, разбъркайте я на слаб огън и след това я поднесете. Има разлика.

Много сос върху пастата

Италианците обикновено слагат около две супени лъжици сос на порция паста. 

Пиле и паста

Пилето е основно ястие в традиционната италианска кухня. Пастата е предястие. Не ги смесвайте.

Сок на масата

За италианците храната се консумира само с две течности: вода и вино. Е, сега има едно изключение – нарича се пица с бира. 

Капучино след обяд, десерт вечер

Не поръчвайте капучино след обяд. Това е като да поискате вилица в китайски ресторант. А що се отнася до десертите в любимата италианска кухня – тирамису, торта, джелато обикновено се консумират през деня, не вечер. 

Паста и ориз за гарнитура

Ако разбирате от италианска кухня, никога не бихте го направили. Пастата е предястие, оризът – основно ястие. Точка.

Пица с ананас

Не, няма нищо общо с Италия. 

Card image cap

Как се създава меню на ресторант – интервю с шеф Камен Соколов

01/07/2020

По темата за това как се създава меню на ресторант, кой и как определя ястията и какви са правилата за добрите менюта разговаряме с Камен Соколов – готвач с 24-годишен опит, в 18 от които е главен готвач в реномирани и квалитетни заведения в страната.


- Това, за което искам да поговорим, е как се създава меню на ресторант. Та първият ми въпрос е кой всъщност създава менюто на ресторанта?


- Първо се взема предвид каква е концепцията на ресторанта и какви са изискванията на собствениците съответно, защото те определят на какво ниво ще бъде ресторантът и менюто. И оттам нататък вече ролята я поема главният готвач, като създава едно меню, предлага го на собствениците и те го одобряват или не. Примерно ако се каже, че заведението ще бъде с италианска кухня, готвачът съответно трябва да се съобрази и да предложи меню с италианска кухня, а не нещо по-различно. 


- А има ли някакви правила, по които подбирате ястията в менюто? С кого се  съобразявате повече, освен с концепцията? Дали се съобразявате с вас като готвачи, кое ще е по-удобно за вас и заведението, или с клиентите, или с всичко заедно?


- Това е нещо индивидуално. Менюто го съставя главният готвач по негови виждания и се съобразява каква ще бъде клиентелата и каква е концепцията на заведението. Но изцяло менюто се прави от готвача не за негово улеснение, а за да останат доволни клиентите в крайна сметка. Ще кажат „ние отиваме на ресторант еди какъв-си тип” и ще очакват да ядат точно това, не можеш да предложиш нещо по-различно. И оттам нататък има определени правила, които се спазват. Класическите  рецепти са си класически. Оттам нататък вече има значение до каква степен има опит и фантазия готвачът, така че да предложи нещо по-различно, което пак да е свързано с концепцията на ресторанта. И това вече са до голяма степен специалитети на заведението или негови специалитети, зависи как ще се нарече. 


- Но когато подбирате тези ястия, съобразявате ли се със самата технология на работа в кухнята, например да не остават много продукти, които да бъдат изхвърляни и неизползвани… 


- Ами да, хубаво е примерно един продукт да се използва за няколко ястия, така че да може да не остава, това е нормално. От друга страна се съобразяваме и с това каква е клиентелата, така че да предложим подходящи ястия, защото не можем да предложим нещо да кажем в стил гурме в ресторант, който е по-нисък клас. Няма да има търсене. И обратното, в един скъп ресторант не можем да предложим нещо евтино като продукти. И в крайна сметка всичко зависи от продуктите, хубавият продукт прави хубаво ястие. Не може да се работи с некачествени продукти и да се получи нещо хубаво, няма как да стане. И в тая връзка се подбират така нещата, че да бъдат качествени продуктите и оттам нататък – какво можеш да си позволиш като цени, да е достъпно за клиентите в крайна сметка. 


- Цените пак ли вие, готвачите, горе-долу ги определяте, или това вече е работа на собственика или управителя на заведението? 


- Не, това е съвместна работа. Защото готвачът трябва да направи калкулация на нещата, така че да може да се изчисли колко излиза това ястие в чинията. И оттам нататък собствениците и управителите съвместно с готвача определят една цена, която ще бъде нормална за типа заведение.


- А когато правите менюто, има ли правило за броя ястия, които трябва да съдържа?


- По принцип няма правило. Прави се оптимално меню, пак според концепцията на заведението. Не може в едно заведение което е висок клас, да се пуснат много неща. Примерно ако за един среден клас заведение готвачите в кухнята трябва да са 8 да кажем на брой,  в другия случай ще трябва да са 15 или 20 и това ще вдигне цената на ястието, което е определящо, и ще стане недопустимо за крайния потребител.


Правилата какви са. Най-лесното нещо в цялата работа е да се седне и да се напише на един лист едно меню и оттам нататък започват по-трудните неща. Но първоначално от там се започва – пише се на един лист. Правят се съответно проби от възможно повече хора, така че да си кажат мнението, и се решава дали това ястие да остане или не. 


- Кога се налага да се правят промени в менюто? Има ли някакви задължителни периоди, или се съобразявате с клиентелата, с работата?


- Промяна в менюто е възможно да се направи, когато, да кажем, едно или две неща се пускат в това меню, обаче не вървят, няма интерес към тях. Опцията е или да се променят като съставки и визия, или да се премахнат и да се добавят нови. В такъв случай се стига до промяна в менюто, но като цяло основното си остава. И оттам нататък вече има и летни, зимни или ако щете четирисезонни предложения, които може да се направят на отделен подлистник. Всички знаем, че има сезонни плодове, зеленчуци или ако щете меса и риби, които е добре да се предлагат в сезона им. По принцип е хубаво всички неща да се предлагат в сезона им. И има други неща, които са всесезонни, те вече се определят и се правят в основното меню. 


- От Вашия опит – ако наистина промените генерално менюто, това отразява ли се по-добре на заведението, или губи клиентела?


- Отразява се по-добре на заведението при положение, че менюто е по-добро от предишното. Трябва новото меню да е по-добро при всички положения, всяко едно ястие трябва да е по-добро от предишното, за да няма база за сравнение, клиентът да си каже „то и в предното меню беше същото” или „беше подобно”. Просто трябва да си каже „по-хубаво е от преди”. Идеята е точно такава, за да се състави ново меню и да се направи такава стъпка, с цел към по-добро.


- Запазвате ли тези неща, които най-много се търсят, или понякога си позволявате и тях да ги премахнете?


- Някои от нещата в интерес на истината се запазват винаги, колкото и да не му се иска на някой готвач, някои неща се запазват, защото, пак ще се повторя, те са класически неща, които се търсят от широката аудитория. Добре е може би да се правят малки промени относно визията или някоя съставка, но се запазват. 
 

Card image cap

Дигитално меню – новият начин да представите менюто си

24/06/2020

Дигиталното меню е един от най-съвременните и удобни начини да презентирате предложенията си пред своите клиенти. Това е атрактивно меню, което се съхранява онлайн и клиентите на заведението могат да го разглеждат, като използват собствените си телефони.


Екипът на Меню Мода вече има готовност да предлага този продукт. В следващите редове ще откриете повече подробности за дигиталното меню и за възможностите, които предлагаме за вас.


Какво е дигитално меню?

 

  • Дигиталното меню не е мобилно приложение, а интернет платформа, в която съхранявате персонализираното меню на ресторанта в дигитален формат.
  • То може лесно да бъде разгледано от телефона на клиента. 
  • Има дизайн като на хартиено меню – по него могат да се слагат снимки, изображения, надписи, реклами на различни напитки и др.
  • Може да изглежда по същия начин, както хартиеното меню на ресторанта. 
  • Дори ако само 20% от клиентите използват дигиталното меню, хартиените менюта ще имат много по-дълъг живот.
  • Ще можете да използвате по-малко бройки хартиени менюта, без това да се отрази на качеството на обслужването.


Да използвате дигитално меню е наистина удобно, тъй като огромната част от гостите ви имат лични смартфони и могат без проблем да се възползват от него. То позволява хартиените менюта да не бъдат използвани, но все пак не е заместител, а по-скоро допълнителен начин да показвате на своите клиенти какво могат да им предложат кухнята и бара ви. 

 

ДЕМО

 


Как се използва дигитално меню?


Клиентите получават достъп до дигиталното меню на ресторанта чрез QR кодове. За целта се изработват стикери, които да залепите на всякакви подходящи повърхности в заведенията (маси, пирамиди, стойки, дори върху обичайните менюта). 
Когато клиентът иска да разгледа менюто, достатъчно е да сканира QR кода от стикера. Така получава достъп до платформата с менюто ви и може да го разглежда, без да се докосва до обичайното ви меню.


Защо да използвате дигитално меню?


Предимствата на дигиталното меню не са никак малко. Ето част от тях:

  • Спестява разходи, тъй като можете да съкратите броя на използваните менюта.
  • Атрактивно и модерно е.
  • Промените в менюто стават бързо и евтино, без да се налага да се разпечатват нови страници за обичайните менюта.
  • Промените в менюто можете да правите и сами от телефон или компютър, без да се налага да използвате услуги на дизайнери.
  • Кодовете и чиповете се получават еднократно. 
  • Спестява се постоянната дезинфекция на менютата, което води до по-ниски разходи за заведението и по-малко ангажименти за сервитьорите.
  • Дезинфекцията на стикерите се извършва едновременно с дезинфекцията на масата.

Дигитално меню за заведениа и ресторанти

 


Варианти на дигитално меню


За да сме напълно адекватни на разнообразните нужди на нашите клиенти, в Меню Мода предлагаме няколко различни варианта дигитално меню:

  • Еднократно изработване на дигитално меню; качване в интернет платформа; изработване на стикери с QR кодове.
  • Изработване на дигитално меню; качване в интернет платформа; изработване на стикери с QR кодове; месечен абонамент, който позволява достъп до контролен панел и смяна на различни менюта по всяко време.   
  • Изработване на дигитално меню; качване в интернет платформа; изработване на стикери с QR кодове; месечен абонамент, който позволява достъп до контролен панел и самостоятелно извършване на промени по менюто (смяна на ястия, напитки, цени и др.).   

 

дигитално меню за заведения  и ресторанти

 


За повече подробности относно дигиталните менюта не се колебайте да се свържете с консултантите на Меню Мода


И не пропускайте да бъдете в крак с времето!
 

Card image cap

Ян Ментен – шеф на „Мишлен” със собствена линия престилки за готвачи

15/06/2020

Ян Ментен е собственик и шеф готвач в ресторант De Mijlpaal (The Milestone) в Тонгерен, Белгия. Удостоен е със звезда „Мишлен” заради качеството на храна и обслужване, което предлага в ресторанта си. В същото време има собствена линия престилки за готвачи и сервитьори, която е точно толкова професионално изпипана, колкото всичко останало в работата на Ментен.

 

Началото и бащината пекарна

Когато Ян Ментен не пожелал да поеме едната от бащините си пекарни, това определено не било прието добре в семейството му. Но днес, когато собствения му ресторант De Mijlpaal (The Milestone) в Тонгерен, Белгия, е на пътя на звездите, родителите му определено изпитват гордост.

- Родителите ми притежаваха две пекарни в Тонгерен – разказва той. – Моят баща си беше наумил: двамата му синове щяха да поемат по една пекарна. Той искаше да прави от мен и брат ми близнак Барт и пекари. Особено когато около 13-годишна възраст се оказа, че ние далеч не бяхме отлични ученици. Трябваше да вземем професия и отидохме училище по хотелиерство и пекарство в Антверпен. За разлика от брат ми Барт, аз избрах хотелското училище. Баща ми беше разочарован.

 

Старт от дъното

Ето какво разказва за началото на кариерата си Ян Ментен:

- По време на обучението си работих за Carpe Diem в Тонгерен. Започнах като мияч на чинии и вървях все по-нагоре. Всеки уикенд ходих с Ян Уирикс. Първо му носех продуктите, после започнах да режа някой магданоз тук-там ... Малки стъпки напред. Извървявах си ги тихо.

След това Ментен стажува в Aux Quatre Saisons с една звезда, Bruneau с три звезди, Carpe Diem. Първата му работа е в двузвездния Scholteshof, когато е на 19. По-късно в кариерата си работи в Comme Chez Soi, Bernard Oiseaux. Докато не започва да мисли за свое собствено място.

 

Собственото място

Още докато работи в Comme Chez Soi, Ментен започва да мисли за името на бъдещия си ресторант, интериора, типа кухня... Мечтае, фантазира и прави планове.

- Гурме ресторант, това беше сигурно – спомня си той. – За да мога да отворя собствен ресторант, отидох да работя в Carpe Diem за пет години, само за да спечеля пари. В онези години се запознах с жена ми Ан. Решихме да отворим бизнеса заедно. Тогава бях на 29 години. В началото беше трудно да намерим правилния тип кухня.

Днес ресторант De Mijlpaal (The Milestone) е сред най-търсените гурме ресторанти в Тонгерен.  Намира се в сградата, в която е била наследствената пекарна. Ян Ментен и Ан продължават да го ръководят заедно и като доказателство за качеството на работата си получават звезда от „Мишлен”.

 

Личната линия престилки за готвачи на Ян Ментен

Когато създава линия престилки за готвачи, на Ян Ментен се налага и да ѝ намери подходящо име. Той избира Сан Себастиан – градът с любимата му кухня.

- Заедно с жена ми и децата бяхме на почивка в Сен Жан дьо Луз, съвсем близо до Сан Себастиан. Времето не беше много хубаво и продължихме нататък. Вече бях чел няколко статии, в които се казва, че испанският град е Меката на кулинарния свят. Там има най-много звезди на „Мишлен” на квадратен метър. Това е страхотен град с разделение между стара и нова част. В старата част бихте могли да хапнете вкусни тапас в неформална атмосфера. В новата част има много звездни бизнеси. Тази комбинация между "обикновената" кухня и звездното ниво ми харесва. Оставяме се да бъдем изненадан на всички нива. "

Престилки за готвачи и сервитьори САН СЕБАСТИАН са проектирани в съответствие с личния вкус и професионалните изисквания на Ян Ментен. Те отразяват стила му на работа, отношението му към готвенето и кухнята, както и начина, по който ръководи бизнеса си.

- Мисля, че нашата линия за престилки САН СЕБАСТИАН е много подмладяваща и цветовете съответстват на ресторанта. А кетъринг бизнес, където обикновено персоналът носи хубави престилки, сервира и добра храна. Това изпраща сигнал. Красивите престилки веднага предизвикват положителен образ и също така показват, че хората обръщат внимание на много повече неща, отколкото само на храната.

Разгледайте страхотните престилки за готвачи и сервитьори в каталога на Меню Мода или се свържете с нашия екип за консултация и поръчка. Можете да разчитате на нас за професионално мнение и пълно обслужване по всички въпроси, свързани с ресторантьорския бизнес.

Card image cap

Примерно обедно меню – варианти и решения за дизайн и работа

06/06/2020

Обедното меню е страхотна възможност да повишите оборота и да намалите разходите на ресторанта. Но както всяко друго меню, изработването му има своята специфика. В следващите редове сме събрали за вас няколко варианта на примерно обедно меню, които сме правили за свои клиенти. Те са различни по функционалност, дизайн и бюджет. Разгледайте ги, ще ви дадат насоки и идеи за това как би било добре да изглежда менюто, което да отговаря на вашите цели и представи.

Персонализирани страници за печат

 

примерно обедно меню 1

 

Това примерно обедно меню представлява персонализирана страница, върху която можете да разпечатате на принтер дневните си предложения. Размерът е стандартен – А4, за да бъде лесен за поставяне в устройството. Достатъчно е да въведете имената на ястията и цените на обикновен файл на Word или Excel (може да използвате и готов шаблон), а после да ги разпечатате върху страниците на това примерно обедно меню. Така в рамките на само няколко минути можете да имате по едно красиво, ново, добре изглеждащо меню на всяка от масите в ресторанта.

Вариантът е изключително удобен, ако имате различна листа ястия всеки ден. В същото време специалният дизайн на това примерно обедно меню придава стил и класа на ресторанта. То ще покаже на вашите гости, че сте професионалисти, които се грижат за всеки детайл. Това несъмнено ще повиши доверието във вас и заведението

 

Персонализирани страници за писане на ръка

 

примерно обедно меню 2

 

Това примерно обедно меню е подобно на гореописаното, но за разлика от него сме добавили редове, на които да се пише на ръка. Макар писането на ръка на няколко менюта да отнема повече време от разпечатването на принтер, то оставя приятното впечатление за лично отношение към гостите. Разбира се, не забравяйте, че такова примерно обедно меню трябва да бъде изписано с красив и четлив почерк.

Като допълнителна екстра този вариант предлага възможността да ламинирате страниците и да ги използвате многократно, като пишете върху тях с маркер. Така обаче рискувате да снижите стила на ресторанта.

 

Примерно обедно меню за всеки ден със сток снимка

 

примерно обедно меню 3

 

Ако имате обедно меню, което се повтаря всеки ден, можете да използвате готови менюта, изработени от нашите дизайнери. За това примерно обедно меню е изполвана платена сток снимка, направена от професионален фотограф. Тя не отразява реално което и да е от предложените ястия. За сметка на това понижава цената на изработката на менюто, привлича погледа на гостите и буди апетита.

 

Седмично примерно обедно меню със сток снимка

 

примерно обедно меню 4

 

Ако имате отделно меню за всеки ден от седмицата, можем да изработим отделни дизайни за всеки един от тях. Така страницата на масата пред клиентите ви ще бъде разнообразна на вид, но еднакво красива.

В този вариант също сме избрали платена сток снимка, направена от професионален фотограф, за да спазим бюджета на клиента, като в същото време запазим предимствата на менютата със снимки.

 

Примерно обедно меню с реални снимки

 

примерно обедно меню 5

 

Последният вариант на примерно обедно меню е изработен с професионални снимки на реалните ястия, които предлага заведението. Те, разбира се, повишават себестойността на менюто, но се възползват от всички предимства на менютата със снимки на всяко ястие, за които можете да прочетете повече в блога ни.

Този вариант е подходящ за кратки менюта. Натрупването на прекалено много снимки и текст по страниците на менюто го прави трудно и неприятно за разглеждане. Това влошава преживяването на вашите гости в ресторанта ви.

При изработката на обедно меню можете да разчитате напълно на компетенцията и опита на нашите дизайнери и специалисти. В „Меню Мода” е получите пълно обслужване –  професионална консултация, персонален дизайн, качествен печат и доставка на менютата. Целта ни е не само да спестим ценното ви време, но и да вложим всичките си усилия в това да повишим реномето на ресторанта ви, да го направим стилен, уютен и печеливш.

Card image cap

Съвети за работа на ресторантите по време на епидемия

21/04/2020

Бързите събитията и резките промени в социалния и икономическия живот по целия свят през последните няколко седмици поставиха голяма част от бизнеса пред сериозни изпитания. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е почти мираж и ситуацията съвсем не е за подценяване. Но държим да знаете, че ние сме с вас!

Събрахме опит от специалисти и ресторантьори по света, които вече имат работещи решения за справяне със ситуацията. Ето най-важните идеи.

Дръжте клиентите си в течение

Най-важното към момента е да държите клиентите си в течение с онова, което става с вашия ресторант. Нека знаят дали сте напълно затворени, или осигурявате позволените доставки по домовете. Уведомете ги за задължителните и допълнителните хигиенни мерки, които сте предприели, за да осигурите безопасността на своите клиенти. За целта използвайте своите рекламни канали – сайт, Фейсбук, Инстаграм, печатни материали, телевизионни реклами и др. Можете да се свържете с нашите консултанти за специални оферти за изработка и поддръжка на сайтове или за онлайн реклама на ресторанти по време на пандемията. Попитайте и за промоции за флаери за ресторанти във flyer.bg.

Предлагайте доставка на храна

Ние от Меню Мода осъзнаваме колко е трудно да се реорганизирате и да преминете към нов модел на работа. Това обаче е наистина важно в момента и е на практика единствения законен начин за работа на ресторантите по време на епидемия. Ако искате да запазите бизнеса си, ще се наложи да опитате и да се справите.

Подобна организация може да ви се струва непосилна задача, но все пак има доста ресторанти, които продължават да функционират по този начин, макар обемът на работата им да е доста намален. За да се справите успешно с този начин на работа, ето какво е добре да знаете:

  • Колкото повече клиенти знаят, че предлагате доставка по домовете, толкова по-лесно ще ви бъде да събирате нужното количество поръчки. За целта използвайте всичките си досегашни рекламни канали, а по възможност добавете и нови.
  • В момент като този добрите отзиви за ресторанта ви са още по-важни. Постарайте се да правите минимално количество грешки и да се реванширате добре, ако все пак се случи с някого. Опитайте да стимулирате клиентите си да дават повече положителни отзиви в сайта и страниците ви в социалните мрежи.
  • Помислете дали можете да предложите бърз начин за поръчка и поддържайте колкото се може повече канали, по които вашите клиенти могат да поръчат храна при вас. Вариантите включват: телефон за разговори, поръчка по Фейсбук, Вайбър и др., поръчка през специално създадена платформа в сайта ви и др.
  • Включете се в големи онлайн платформи за доставка на храна по домовете като Takeaway, Foodpanda и др.

Предлагайте ваучери

Предложете на клиентите си възможност да ви подкрепят, за да продължите работата си в бъдеще. Направете ваучери, които могат да закупят сега и да използват по времето, когато вратите на вашето заведение вече ще са отворени. Помислете дали можете да предложите специални условия или подаръци за носителите на ваучерите.

Използвайте въображението си, за да изпъкнете

За да подпомогнете още повече работата си, използвайте въображението си. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е свързана до голяма степен с отличаване и налагане на търговската им марка. Сега е моментът да привлечете повече трафик, като намерите уникални начини да привлечете вниманието и да бъдете харесани.

Промотирайте по оригинален начин вашите специалните оферти или отстъпки. Помислете за нови начини да ангажирате аудиторията си в социални мрежи и останалите канали за онлайн реклама на ресторанти, които използвате. Създайте видео със своя готвач, който адаптира ваше ястие за домашно приготвяне. Разкажете повече за служителите или работата си.

Голяма част от ресторантите заснемат видеоклипове, в които разказват за своето положение. Един от най-добрите примери е мексиканският ресторант Beto & Son в Далас, който доскоро е имал персонал от 80 души. Сега заведението функционира само с двамата членове на семейството и още няколко служители – в зависимост от това на колко могат да платят през деня.  Синът на собственика заснема видео, в което разказва за състоянието на ресторанта, и го разпространява сред местните, като обяснява и какво могат да направят, за да помогнат на работата им. Клипът става известен, хората започват да правят повече поръчки, да закупуват ваучери и подаръчни карти. Съвсем скоро в  Beto & Son отново работят 20 от старите работници.

Използвайте времето си, за да свършите несвършените неща

Въпреки че имате по-малко работа, сега имате повече време, което да инвестирате в ресторанта си. Така ще можете да сте още по-блестящи, когато се върнете на пазара. А това със сигурност ще ви е нужно, за да си върнете възможно най-скоро всички доскорошни клиенти.

Използвайте времето си, за да научите нови неща, за да измислите по-добра организация на работа или начини за реклама, за да създадете съвършеното ново меню, лого или интериор. Дори ако обичайната работа на ресторантите по време на епидемия спира, то вие не спирайте, четете, разпитвайте, консултирайте се и не оставяйте умовете си да не работят – именно те са основната движеща сила на вашия бизнес.

Помислете и за другите

Сега, когато все по-голяма част от хората са на ръба на оцеляването, е време да помислим не само за себе си, но и за другите. Единственият начин да се справим със ситуацията е да сме заедно и да останем отговорни едни към други. И ако искаме от другите да помагат на нас, добре е и ние да намерим начин да им помагаме.

Това, което можете да направите, е се погрижите да не разхищавате продукти и ястия. Дори да предлагате храна на по-ниска цена в края на работния ден, винаги остава нещо непродадено. Ако  се окаже, че имате излишъци, намерете начин да стигнат до хора, които се нуждаят.  Няма да ви е трудно да научите кои са бедстващите семейства наоколо, да ги зарадвате и да им осигурите поне ден спокойствие. Направете го с такт и съчувствие.

Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.