Card image cap

Съвети за работа на ресторантите по време на епидемия

21/04/2020

Бързите събитията и резките промени в социалния и икономическия живот по целия свят през последните няколко седмици поставиха голяма част от бизнеса пред сериозни изпитания. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е почти мираж и ситуацията съвсем не е за подценяване. Но държим да знаете, че ние сме с вас!

Събрахме опит от специалисти и ресторантьори по света, които вече имат работещи решения за справяне със ситуацията. Ето най-важните идеи.

Дръжте клиентите си в течение

Най-важното към момента е да държите клиентите си в течение с онова, което става с вашия ресторант. Нека знаят дали сте напълно затворени, или осигурявате позволените доставки по домовете. Уведомете ги за задължителните и допълнителните хигиенни мерки, които сте предприели, за да осигурите безопасността на своите клиенти. За целта използвайте своите рекламни канали – сайт, Фейсбук, Инстаграм, печатни материали, телевизионни реклами и др. Можете да се свържете с нашите консултанти за специални оферти за изработка и поддръжка на сайтове или за онлайн реклама на ресторанти по време на пандемията. Попитайте и за промоции за флаери за ресторанти във flyer.bg.

Предлагайте доставка на храна

Ние от Меню Мода осъзнаваме колко е трудно да се реорганизирате и да преминете към нов модел на работа. Това обаче е наистина важно в момента и е на практика единствения законен начин за работа на ресторантите по време на епидемия. Ако искате да запазите бизнеса си, ще се наложи да опитате и да се справите.

Подобна организация може да ви се струва непосилна задача, но все пак има доста ресторанти, които продължават да функционират по този начин, макар обемът на работата им да е доста намален. За да се справите успешно с този начин на работа, ето какво е добре да знаете:

  • Колкото повече клиенти знаят, че предлагате доставка по домовете, толкова по-лесно ще ви бъде да събирате нужното количество поръчки. За целта използвайте всичките си досегашни рекламни канали, а по възможност добавете и нови.
  • В момент като този добрите отзиви за ресторанта ви са още по-важни. Постарайте се да правите минимално количество грешки и да се реванширате добре, ако все пак се случи с някого. Опитайте да стимулирате клиентите си да дават повече положителни отзиви в сайта и страниците ви в социалните мрежи.
  • Помислете дали можете да предложите бърз начин за поръчка и поддържайте колкото се може повече канали, по които вашите клиенти могат да поръчат храна при вас. Вариантите включват: телефон за разговори, поръчка по Фейсбук, Вайбър и др., поръчка през специално създадена платформа в сайта ви и др.
  • Включете се в големи онлайн платформи за доставка на храна по домовете като Takeaway, Foodpanda и др.

Предлагайте ваучери

Предложете на клиентите си възможност да ви подкрепят, за да продължите работата си в бъдеще. Направете ваучери, които могат да закупят сега и да използват по времето, когато вратите на вашето заведение вече ще са отворени. Помислете дали можете да предложите специални условия или подаръци за носителите на ваучерите.

Използвайте въображението си, за да изпъкнете

За да подпомогнете още повече работата си, използвайте въображението си. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е свързана до голяма степен с отличаване и налагане на търговската им марка. Сега е моментът да привлечете повече трафик, като намерите уникални начини да привлечете вниманието и да бъдете харесани.

Промотирайте по оригинален начин вашите специалните оферти или отстъпки. Помислете за нови начини да ангажирате аудиторията си в социални мрежи и останалите канали за онлайн реклама на ресторанти, които използвате. Създайте видео със своя готвач, който адаптира ваше ястие за домашно приготвяне. Разкажете повече за служителите или работата си.

Голяма част от ресторантите заснемат видеоклипове, в които разказват за своето положение. Един от най-добрите примери е мексиканският ресторант Beto & Son в Далас, който доскоро е имал персонал от 80 души. Сега заведението функционира само с двамата членове на семейството и още няколко служители – в зависимост от това на колко могат да платят през деня.  Синът на собственика заснема видео, в което разказва за състоянието на ресторанта, и го разпространява сред местните, като обяснява и какво могат да направят, за да помогнат на работата им. Клипът става известен, хората започват да правят повече поръчки, да закупуват ваучери и подаръчни карти. Съвсем скоро в  Beto & Son отново работят 20 от старите работници.

Използвайте времето си, за да свършите несвършените неща

Въпреки че имате по-малко работа, сега имате повече време, което да инвестирате в ресторанта си. Така ще можете да сте още по-блестящи, когато се върнете на пазара. А това със сигурност ще ви е нужно, за да си върнете възможно най-скоро всички доскорошни клиенти.

Използвайте времето си, за да научите нови неща, за да измислите по-добра организация на работа или начини за реклама, за да създадете съвършеното ново меню, лого или интериор. Дори ако обичайната работа на ресторантите по време на епидемия спира, то вие не спирайте, четете, разпитвайте, консултирайте се и не оставяйте умовете си да не работят – именно те са основната движеща сила на вашия бизнес.

Помислете и за другите

Сега, когато все по-голяма част от хората са на ръба на оцеляването, е време да помислим не само за себе си, но и за другите. Единственият начин да се справим със ситуацията е да сме заедно и да останем отговорни едни към други. И ако искаме от другите да помагат на нас, добре е и ние да намерим начин да им помагаме.

Това, което можете да направите, е се погрижите да не разхищавате продукти и ястия. Дори да предлагате храна на по-ниска цена в края на работния ден, винаги остава нещо непродадено. Ако  се окаже, че имате излишъци, намерете начин да стигнат до хора, които се нуждаят.  Няма да ви е трудно да научите кои са бедстващите семейства наоколо, да ги зарадвате и да им осигурите поне ден спокойствие. Направете го с такт и съчувствие.

Card image cap

Антрекот бордолез – опияняващо френско изкушение

11/04/2020

Както обещахме, представяме ви още една традиционна рецепта от френската кухня, с която можете да обогатите менюто на ресторанта си. Антрекот бордолез е най-известното местно ястие в региона на Бордо, Франция. Традиционният антрекот се прави от месото между ребрата на животното (тук го наричаме медальон), а в соса освен червено вино има и лук шалот. Това е просто за приготвяне ястие, което имат богат, маслен и по-скоро мазен сос, който допълва перфектно вкуса на телешкото месо.

Рецепта за антрекот бордолез

Време за приготвяне: 30 минути

Порции: 2

Продукти:

  • 2 бр. (300 г) телешки медальон
  • 100 г масло
  • 2 глави шалот
  • 100 мл червено вино
  • 200 мл телешки бульон
  • 2 с. л. магданоз
  • Сол
  • Черен пипер

Приготвяне:

  1. Подправете пържолите със сол и черен пипер от двете страни. Загрейте тигана до точката на пушене и добавете половината масло. Поставете антрекота в тигана и го запечатайте от двете страни – достатъчни са около две-три минути за всяка страна. След това оставете месото да се готви до готовност. Направете и двете пържоли по този начин и след това ги оставете в топла чиния  на топло място.
  2. В същия тиган (отстранете излишното масло, ако е необходимо) сложете нарязания на ситно шалот. Разбъркайте от време на време, докато омекне и започне да стават златист.
  3. Когато шалотът е готов, добавете червеното вино и разбъркайте добре. Оставете да се редуцира наполовина. След това сложете и телешкия бульон и разбъркайте, докато всичко се смеси. Оставете да къкри още около 5 минути, за да се редуцира отново наполовина.
  4. Нарежете останалото масло на малки парченца и ги добавете към соса едно по едно, като разбърквате така, че да се разтопят в сместа. Това ще придаде на соса богат вкус и апетитен лъскав завършек.
  5. Нарежете месото на дебели филии и ги подредете в чиния.
  6. Добавете нарязания магданоз към соса, след което залейте с малка част от него антрекота. Сервирайте останалата част в сосиера.

Допълнителни съвети за перфектен антрекот бордолез

Ако искате да имате перфектният антрекот бордолез, направете го от прясно, мраморирано месо от истинско месодайно теле. В магазините обикновено продават говеждо, което е по-жилаво, така че  можете да го мариновате предварително.

Най-добрият избор за вино за соса е червено бордо.

Сервиране

По традиция ястието се сервира с пържени картофи, картофено пюре, зелен фасул или гъби. Към него можете да препоръчате някое от  реномираните червени вина от Бордо.

Още за антрекот бордолез

Този специфичен стил на приготвяне на говеждо и агнешко месо е толкова разпространен в региона на Бордо, че просто се нарича à la bordelaise (а ла бордолез).

В самия град Бордо ще намерите ресторанти, които не само са се специализирали в това ястие, но всъщност посвещават менюто си на него. Изключително лесно е да предложите и на своите клиенти от това световноизвестно изкушение.

Card image cap

Модни кулинарни тенденции за 2020 година

09/04/2020

Ако се чудите какво ново да сложите в менюто на ресторанта си така, че да бъде в крак със световните модни кулинарни тенденции за 2020 година, следващите редове са за вас. Ще видите мненията на известни американски шеф готвачи, които дадоха своите прогнози за това как ще изглежда ресторантьорския бизнес през 2020 година и какви ще бъдат печелившите промени в него.

По-здравословна кухня

„Като млад готвач/су шеф, работещ във времето на шефовете тип „лоши момчета“, мисля, че по-новите готвачи са по-фокусирани върху здравето, внимателното хранене, устойчивите храни и начин на живот, добрият външен вид. Такова готвене с такова мислене. Храна за тялото, духа и ума. “ – Касиди Дабни, главен готвач на Blackberry Farm в Тенеси.

Семеен стил на хранене

„Повече предложения в семеен стил: мисля, че повечето ресторанти ще започнат да предлагат това, дори и на изискана трапеза. Актът на споделяне на ястие с някого е толкова древен. Това не само насърчава разговорите, но превръща храненето в по-комуникативен акт и екипно преживяване. “ – Куейм Онуачи, изпълнителен готвач на Kith/Kin във Вашингтон.

Храната на баба и дядо

„Мисля, че традицията ще бъде много важна през 2020 г., храната на нашите баби и дядовци. Ястия, които представляват лична и споделена история.“ – Джош Кълп, главен готвач в Honey Butter Fried Chicken в Чикаго.

По-просто плейтване

„Една тенденция, на която се радвам и очаквам, е неизбежна при плейтването. Защо да гарнирате всичко с киселец или цветя, ако не добавят нищо към ястието? Или да отделите 12 часа, за да направите лимонена пепел, която добавя само цвят? Вълнувам се да видя проста, чиста чиния, така че храната в нея да изпъква по-добре.“ – Меган Стаут, изпълнителен готвач в Noelle в Нашвил.

Зеленчуци, зеленчуци, зеленчуци

„Зеленчуците ще продължат да превземат света и най-вероятно ще заменят голяма част от основните ястия.“ – Джъстин Когли, главен готвач на Aubergine в Кармел.

Интерактивна трапеза

„По-интерактивна трапеза, а отворените кухни и масата на готвачите се превръщат в норма.“ – Кристофър Грос, главен готвач в The Wrigley Mansion във Финикс.

Край на детските менюта

„Като майка аз вярвам, че децата ще се хранят с по-изтънчен вкус през 2020 г. и ще видим края на специалните детски менюта. Благодарение на Instagram и огромното количество хранително съдържание и изображения, които са лесно достъпни, децата имат желание да опитат много повече. Родените през 21 век, повече от всяко друго поколение преди, също предлагат на децата си храна с подправки и мултикултурни кухни в много по-ранна възраст.“ – Лорена Гарсия, готвач и партньор на CHICA в Маями и Лас Вегас.

Доброто старо гостоприемство

„Ресторантите се връщат към обгрижването на гостите и наблягат сериозно на това. Няма вече неглижиране на нуждите на гостите, ще видим, че ресторантите отново започват да стават приветливи.“ – Нийл Фрейзър, готвач и партньор в Redbird в Лос Анджелис.

Приспособяване към диетичното хранене

„Кето варианти за бързо хранене и бързо обслужване.“ – Кацуя Фукушима, изпълнителен готвач и партньор на Daikaya Group във Вашингтон.

Изисканата храна не е мъртва…

„Висшата кулинария ще се върне!“ – Майкъл Сичел, изпълнителен готвач на Gabrielle в Чарлстън.

По-голям акцент върху грижата за околната среда

„Преди всичко се надяваме да видим ресторанти и готвачи, които да са безкомпромисно ангажирани със снабдяване от производители, чиито практики са хуманни, етични, предназначени да регенерират почвата и да насърчават биоразнообразието с цел намаляване на въглеродните емисии. Това се разраства до интегриране на практики като използване на биоразградими почистващи продукти, когато е възможно, намаляване на отпадъците и компостиране. “ – Саманта Кинкейд и Джон Нодлер, шеф готвачи и собственици на Cadence във Филаделфия.

Надяваме се, че ви дадохме достатъчно насоки, за да сте в крак с актуалните модни кулинарни тенденции за 2020 година. Остава да използвате въображението си, за да предложите най-доброто на своите гости.

 

Източник: culinarynewsworld.com

Card image cap

Най-добрият млад „Мишлен” шеф и неговата престилка

08/04/2020

В колекцията на Меню Мода ще откриете изключителни, дизайнерски престилки за бармани, сервитьори и готвачи. Но има три линии, в които всяка престилка за ресторант е създадена специално от някой от най-добрите шеф готвачи в Европа – носители на звезди „Мишлен”, управляващи кухните в едни от най-изисканите ресторанти в Европа.

Тук ви представяме престилка за ресторант БАРСЕЛОНА, която е сътворена според вкуса, нуждите и професионалния опит на съвсем младия шеф Джо Гроотарс, който става звезден готвач още на 26 години. Ето малко повече за престилката и за самия Джо.

Кой е Джо Гроотарс

Броят на професионалните постижения на шеф Джо Гроотарс от наградения със звезда  „Мишлен” ресторант Altermezzo в гр. Тонгерен, Белгия изглежда впечатляващо. Той е най-добрият млад готвач на „Мишлен” през 2018, най-добрият млад готвач на Gault&Millau и е сред петте най-добри млади готвачи в Европа. А само преди няколко години е правел палачинките в ресторанта…

Признанията

Периодът от ноември 2017 до края на 2018 за него е истински скок.

Беше много натоварено и година изтече бързо – казва приветливият готвач. – Разбира се, беше много хубаво. Преди моите индивидуални награди и звездата „ Мишлен”, аз вече работех в телевизия, но след това получих молби от всички и от всякъде. Признанието на други готвачи, от които се учех, е най-важното за мен. Сега те знаят кой съм. Отидохме да отпразнуваме получаването на звездите с Петер Гуусенс от Hof van Cleve (в Кройсхаутем, Белгия – бел. пр.). Той ме поздрави лично. Истинска чест! Ако сега се сблъскам с него, той знае кой съм и знае ресторанта. Преди би си помислил: „Кой е този?“

Любовта на живота му Лана

Фотосесии, интервюта, рекламно лице, работа в телевизията… И всичко това, докато продължава да управлява кухнята на звезден бизнес. Възниква въпросът дали все още има време за готвене.

Твърде малко – признава Джо. – Решил съм да забавя малко скоростта и да се фокусирам основно върху ресторанта. Аз ще продължа да правя, каквото е нужно, но ще изясня за себе си какво е добре за мен.

За щастие, той намира голямата си любов – Лана, в собствената си кухня.

Любов към готвенето и любов в кухнята. Не е ли страхотно? В началото беше по-трудно да работим заедно. След известно време се научихме да се сработваме и вече нямаме проблеми. А и сега живеем заедно.

Без глупости

Начинът, по който Джо се справя с вниманието и хората, той прилага и в кухнята си.

Моят стил на готвене е „без глупости”. Това, което виждате, е това, което получавате. Без скрити техники. Всичко е чисто. В кухнята ние не се занимаваме с въпроси, с които не трябва да се занимаваме. Мисля, че това е важно.

И макар че неговата територия е кухнята, готвачът се интересува и участва във всички други аспекти на работата в звезден ресторант. Като например как е облечен персоналът.

Една красива престилка допринася към имиджа на бизнеса. Ако трябва да посрещна и настаня гости на масата, аз искам и да изглеждам добре. Това е част от гурме преживяването. Нещата трябва да се оглеждат добре от всеки ъгъл. Хората трябва да си мислят: „Боже, те изглеждат толкова елегантни!” Трябва да виждат, че ние имаме усет и към детайлите.

Аз съм много доволен от крайния вид на моята престилка. Много красива, елегантна и модерна. Тя не е традиционна престилка и се вписва перфектно в интериора на Altermezzo.

Престилка за ресторант БАРСЕЛОНА

Линията на своята престилка за ресторант Джо Гроотарс кръщава на испанския град Барселона. Ето какво е неговото обяснение:

Барселона е място, където се чувствам спокоен. Там намирам истинския кулинар в себе си. В последните години ходих там няколко пъти. Местната кухня предлага толкова много възможности, които са свързани с морето. Не само на гурме ниво, а и за по-малките заведения. Това ми харесва.

Повече за вида, качеството и различните варианти на престилка БАРСЕЛОНА научете в каталога ни.

Card image cap

Да се използват ли готови снимки в менюта за заведения

08/04/2020

Важно ли е в менюто да има изображения – този въпрос сме обсъждали многократно. Този път ще поговорим за това дали е добре да сложите в менюто си не фотографии на ваши ястия, а готови снимки от photo stock сайт. Ето кои са най-важните неща, които трябва да знаете.

Качеството на изображенията е добро и това е важно

Проучванията сочат, че за около 70% от купувачите качеството на изображенията е „много важно” за решението им да поръчат определен продукт. За тях видяното на картинката е много по-значителна информация от описанията и препоръките за продукта. Колкото по-ярки и детайлни са снимките, толкова повече у потенциалните клиенти нараства желанието да имат продукта. Нещо повече, изследователи от TIBER (Институт по изследване на поведенческа икономика в Тилбург, Нидерландия) са доказали, че изображенията могат да влияят и на настроението на хората, които ги наблюдават, което също е важно при решението за поръчка.

Всички тези факти важат с пълна сила за изображенията на ястията във вашето меню. Колкото по-добри са те, толкова по-лесно ще предизвикат клиента да си поръча съответната храна и да се чувства добре в заведението ви.

Качеството на всички готови снимки е ако не отлично, то поне достатъчно. Със сигурност е по-добро, отколкото ако се опитате сами да заснемете ястията в ресторанта си. Това важи с особена сила за т. нар. photo stock сайтове, които продават готови изображения, направени от фотографи.

Цената на готови снимки в менюта за заведения е по-ниска

Едно от основните предимства на използването на готови снимки е цената. Сумата, която ще трябва да платите за ваша собствена продуктова фотосесия, понякога е доста висока. Още по-скъпо ще ви дойде, ако сменяте често предложенията в менюто си.

Разбира се, за тази цена ще получите наистина безупречни фотоси, които представят вашите ястия и напитки по възможно най-добрия начин. И те наистина биха се отразили на продажбите и печалбите ви, ако са добре направени и използвани. Но понякога са непосилни за бюджета, а вече знаете, че снимките са почти задължителни за доброто меню.

За сметка на това, всички сток фотографии са на доста ниска цена. Тя е различна в зависимост от конкретния сайт, както и от количеството изображения, които ще се купуват.

В мрежата има и сайтове, откъдето могат да се вземат безплатни изображения, предоставени за свободна употреба от авторите си. Там обаче количеството и видовете изображения са доста ограничени, а качеството невинаги е подходящо.

Недостатъци на използването на сток фотографии в менюта

Освен своите плюсове, сток фотографиите на ястия имат и сериозни недостатъци.

Първият минус на всички готови снимки е, че се срещат често. Има огромна вероятност гостът в ресторанта ви вече да ги е виждал в друго меню или в интернет пространството и това да го накара да прецени вашето заведение като място без особена класа. Това важи най-вече за безплатните изображения, които се използват много често в социалните мрежи – фейсбук, инстаграм и т.н.

Още по-неприятно става, ако клиентът е виждал вече тази снимка в негативен контекст – например в осмиващо меме или в сайт/ресторант, от който има спомен за неприятно преживяване. Такива негативни асоциации ще се прехвърлят автоматично върху вашето заведение и ще намалят доверието във вас, без значение дали го заслужавате, или не.

На второ място, но не и по важност, е фактът, че няма готови снимки, които да показват точно вашето ястие във вида, в който го предлагате на своите гости в заведението. Това може лесно да се обърне срещу вас поради една много проста причина.

Специалистите твърдят, че визуалната и вербалната информация се обработват по различен начин от мозъка и изображенията имат по-голяма тежест в представите ни, отколкото думите. Ето защо именно снимката създава асоциации и психологическо очакване, че след като поръча, клиентът ще получи точно това, което е видял в менюто. Когато поднесете друга чиния или чаша, той ще се почувства излъган. В него ще остане нотка разочарование, дори ако вашето ястие е съвършено на вид и на вкус.

Как и кога да използвате готови снимки в менюта за заведения

Вече е лесно да се досетите, че използването на сток фотографии трябва да бъде добре премислено, ако не искате да ви създаде повече проблеми, отколкото печалби. Ако можете да си позволите реални продуктови фотографии на своите ястия, дори да са само няколко на брой, откажете се да използвате готови снимки. Ако все пак решите да го направите, следвайте тези съвети:

  • Избирайте снимки, които показват ястия с възможно най-близък вид до вашите.
  • Проверете дали конкретната снимка вече не е използвана от някой ресторант онлайн. Ако искате да сте възможно най-неповторими, по-добре потърсете друга.
  • Ако нямате проблем с това, че снимките ви вече са популярни, потърсете как точно са използвани в интернет. Така ще избегнете негативните асоциации у клиентите си.
  • Проверете дали вашите дизайнери имат готовност да преработят малко избраните от вас сток фотографии така, че да ги превърнат в изцяло ваши. Понякога е достатъчно да се промени фон, за да се промени цялостния вид на изображението. Но имайте предвид, че подобна услуга не влиза в стандартната цена за дизайн и се заплаща допълнително.
Card image cap

Френската кухня – история, традиции и оригиналност

08/04/2020

Започваме поредицата ни рецепти от цял свят с френската кухня - кралицата на кулинарните достижения. Представяме ви я в пълния ѝ блясък!

Началото на френската кухня

Историята на френската кухня традиционно започва в ранното средновековие, когато тя е подобна на мавританската – приготвят се основно подправени меса, консервирани чрез пушене и осоляване. Зеленчуците също се съхраняват осолени, в затворени съдове. В тази все още селска кулинарна традиция подправки се използват предимно за да се прикрие вкуса на развалена храна. Всички ястия се сервират на масата едновременно. За най-специалните вечери се приготвят печен паун или лебед със златно покритие на краката и носа – за още повече разкош.

Френските ястия като цяло са кисели, поне до 16-ти век, когато захарната мания завзема страната. Тази тенденция води до фундаментална промяна във френските хранителни навици през по-късните години. Направено е ясно разграничение между солени и сладки ястия, а десертът започва да се сервира в края на храненето. В допълнение, маслото бавно се превръща в основен продукт на френското готвене, като излиза от досегашната си слава на храната на „бедните дебели хора”.

Изискаността на френската кухня и големите кулинарни промени като цяло се приписват на пристигането на Катерина Медичи и нейната група гениални флорентински кулинари. Те носят нови културни добавки към традиционните местни рецепти. Френската кухня наистина се превръща в модел през 17-ти век, до голяма степен заради магнетизма на Луи XIV и Версай.

18-ти век - буржоазната кухня

18-ти век и времето, когато във френската кухня започват да използват вилици. Въпреки че вилицата е обичайна за места като Италия, французите смятали, че е сложно да се хранят така и използвали предимно пръстите си. По време на Просвещението храната става предмет на интелектуален дебат във Франция и започва да се описва като форма на изкуството, хармония, химия и духовност. Появяват се френските готварски книги на тема „буржоазна кухня”, които стават много популярни. В тях се описват регионални ястия като coq-au-vin (петел във вино), boeuf bourguignon (задушено говеждо), bouillabaisse (задушена риба), както и основните сосове, приготвени от ру (запръжка от масло и брашно), като сос бешамел, холандезе или еспаньол.

19-ти и 20-ти век - началото на организираната кухня

19-ти и началото на 20-ти век играят важна роля за установяване ролята и статуса на готвачите във френското общество, както и за изработване на строга подредба на работата в кухнята. Вместо да работят от начало до край върху определено ястие, готвачите получават роли в специфичен „конвейер“ при приготвянето на храна, като всеки изпълнява една част от приготвянето. Жорж Огюст Ескофьор, повлиян от Мари-Антоан Карем, е известен с провеждането на тези спестяващи време реформи, които напълно революционизират вътрешната работа на френската кухня haute cuisine. Той става световноизвестна знаменитост, наеман е като готвач в големи градове по целия свят. Неговата книга Guide Culinaire („Кулинарно ръководство”) се превръща в библия, която установява кулинарни правила и осигурява еднакво образование за бъдещите готвачи. Именно през 19-ти век емблематичната школа по кулинарни изкуства Le Cordon Bleu започва да предлага обучение.

Новата френска кухня

Ерата на френската кухня nouvelle cuisine (новата кухня) настъпва през 60-те години на миналия век, когато Анри Голт от Paris-Presse остро критикува френската кухня, наричайки я застояла и непроменена след Втората световна война. Той отчасти обвинява звездната система на Мишлен, която според него насърчава самодоволството и възпрепятства иновациите и креативността. С колегата си Кристиан Мило създава първото ръководство за Gault et Millau излязло през 1972 г. Обратно на буржоазната кухня, двамата предлагат по-прости, по-леки, модерни и креативни храни. Те се приготвят по-бързо, но имат по-висока хранителна стойност. Голт и Мило дават известност на готвачи като Джоел Робушон, Гастон Ленотре и Пол Бокуз. Тяхното движение вдъхновява и една от най-модернистичните тенденции в науката за храните: молекулярната гастрономия. Тя успя да превърне френския готвач в химик и му даде му инструментите за създаване на нови вкусове. Така радикално разшири света на кулинарните възможности.

Факт е, че днес френската кухня е загубила част от хегемонията си.  На международната сцена на висшето кулинарно изкуство има твърде много интересни иновации, които са по-интригуващи от успехите на типичния френски готвач. Но тя все още е сред най-популярните и известни кулинарни традиции в света, а новото поколение френски готвачи държи модерното ѝ бъдеще в ръцете си.

Характеристики на френската кухня днес

Характеристиките на френската кухня, вариращи в зависимост от региона, включват иновативни вкусове и елегантна презентация. Южните райони се отличават с богати вкусове с чесън, билки, патешко и гъби. Северната френска кухня се състои от ястия с пресни местни продукти, млечни продукти, колбаси и бира.

Високата кухня на Франция има сложна презентация и прецизна техника. За разлика от нея, nouvelle cuisine (новата кухня), която навлиза след 1970 г., разполага с по-леки ястия с по-малко съставки.

Днес в метрополисите на Франция се приготвя и консумира голямо разнообразие от регионални ястия, въпреки че по-възрастните граждани са склонни да предпочитат регионите на техния произход. Сред най-често срещаните продукти във Франция са плодове, праз, гъби, ябълки и тикви. Разнообразие от занаятчийски сирена и вина има в изобилие във всички региони, както и пресни багети, кроасани, кисело мляко и силно кафе.

Много професионални готвачи смятат овладяването на френската кухня за върхово постижение в кулинарните изкуства.

Очаквайте специалните ни френски рецепти за ресторанти, с които можете да освежите менюто си!

Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
Сайтът използва бисквитките (Cookies), които ни помагат да предоставим определени полезни функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на бисквитки съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
-->