MENU MODA

×

Съвети за работа на ресторантите по време на епидемия

Бързите събитията и резките промени в социалния и икономическия живот по целия свят през последните няколко седмици поставиха голяма част от бизнеса пред сериозни изпитания. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е почти мираж и ситуацията съвсем не е за подценяване. Но държим да знаете, че ние сме с вас!

Събрахме опит от специалисти и ресторантьори по света, които вече имат работещи решения за справяне със ситуацията. Ето най-важните идеи.

Дръжте клиентите си в течение

Най-важното към момента е да държите клиентите си в течение с онова, което става с вашия ресторант. Нека знаят дали сте напълно затворени, или осигурявате позволените доставки по домовете. Уведомете ги за задължителните и допълнителните хигиенни мерки, които сте предприели, за да осигурите безопасността на своите клиенти. За целта използвайте своите рекламни канали – сайт, Фейсбук, Инстаграм, печатни материали, телевизионни реклами и др. Можете да се свържете с нашите консултанти за специални оферти за изработка и поддръжка на сайтове или за онлайн реклама на ресторанти по време на пандемията. Попитайте и за промоции за флаери за ресторанти във flyer.bg.

Предлагайте доставка на храна

Ние от Меню Мода осъзнаваме колко е трудно да се реорганизирате и да преминете към нов модел на работа. Това обаче е наистина важно в момента и е на практика единствения законен начин за работа на ресторантите по време на епидемия. Ако искате да запазите бизнеса си, ще се наложи да опитате и да се справите.

Подобна организация може да ви се струва непосилна задача, но все пак има доста ресторанти, които продължават да функционират по този начин, макар обемът на работата им да е доста намален. За да се справите успешно с този начин на работа, ето какво е добре да знаете:

  • Колкото повече клиенти знаят, че предлагате доставка по домовете, толкова по-лесно ще ви бъде да събирате нужното количество поръчки. За целта използвайте всичките си досегашни рекламни канали, а по възможност добавете и нови.
  • В момент като този добрите отзиви за ресторанта ви са още по-важни. Постарайте се да правите минимално количество грешки и да се реванширате добре, ако все пак се случи с някого. Опитайте да стимулирате клиентите си да дават повече положителни отзиви в сайта и страниците ви в социалните мрежи.
  • Помислете дали можете да предложите бърз начин за поръчка и поддържайте колкото се може повече канали, по които вашите клиенти могат да поръчат храна при вас. Вариантите включват: телефон за разговори, поръчка по Фейсбук, Вайбър и др., поръчка през специално създадена платформа в сайта ви и др.
  • Включете се в големи онлайн платформи за доставка на храна по домовете като Takeaway, Foodpanda и др.

Предлагайте ваучери

Предложете на клиентите си възможност да ви подкрепят, за да продължите работата си в бъдеще. Направете ваучери, които могат да закупят сега и да използват по времето, когато вратите на вашето заведение вече ще са отворени. Помислете дали можете да предложите специални условия или подаръци за носителите на ваучерите.

Използвайте въображението си, за да изпъкнете

За да подпомогнете още повече работата си, използвайте въображението си. Успешната работа на ресторантите по време на епидемия е свързана до голяма степен с отличаване и налагане на търговската им марка. Сега е моментът да привлечете повече трафик, като намерите уникални начини да привлечете вниманието и да бъдете харесани.

Промотирайте по оригинален начин вашите специалните оферти или отстъпки. Помислете за нови начини да ангажирате аудиторията си в социални мрежи и останалите канали за онлайн реклама на ресторанти, които използвате. Създайте видео със своя готвач, който адаптира ваше ястие за домашно приготвяне. Разкажете повече за служителите или работата си.

Голяма част от ресторантите заснемат видеоклипове, в които разказват за своето положение. Един от най-добрите примери е мексиканският ресторант Beto & Son в Далас, който доскоро е имал персонал от 80 души. Сега заведението функционира само с двамата членове на семейството и още няколко служители – в зависимост от това на колко могат да платят през деня.  Синът на собственика заснема видео, в което разказва за състоянието на ресторанта, и го разпространява сред местните, като обяснява и какво могат да направят, за да помогнат на работата им. Клипът става известен, хората започват да правят повече поръчки, да закупуват ваучери и подаръчни карти. Съвсем скоро в  Beto & Son отново работят 20 от старите работници.

Използвайте времето си, за да свършите несвършените неща

Въпреки че имате по-малко работа, сега имате повече време, което да инвестирате в ресторанта си. Така ще можете да сте още по-блестящи, когато се върнете на пазара. А това със сигурност ще ви е нужно, за да си върнете възможно най-скоро всички доскорошни клиенти.

Използвайте времето си, за да научите нови неща, за да измислите по-добра организация на работа или начини за реклама, за да създадете съвършеното ново меню, лого или интериор. Дори ако обичайната работа на ресторантите по време на епидемия спира, то вие не спирайте, четете, разпитвайте, консултирайте се и не оставяйте умовете си да не работят – именно те са основната движеща сила на вашия бизнес.

Помислете и за другите

Сега, когато все по-голяма част от хората са на ръба на оцеляването, е време да помислим не само за себе си, но и за другите. Единственият начин да се справим със ситуацията е да сме заедно и да останем отговорни едни към други. И ако искаме от другите да помагат на нас, добре е и ние да намерим начин да им помагаме.

Това, което можете да направите, е се погрижите да не разхищавате продукти и ястия. Дори да предлагате храна на по-ниска цена в края на работния ден, винаги остава нещо непродадено. Ако  се окаже, че имате излишъци, намерете начин да стигнат до хора, които се нуждаят.  Няма да ви е трудно да научите кои са бедстващите семейства наоколо, да ги зарадвате и да им осигурите поне ден спокойствие. Направете го с такт и съчувствие.