След като разгледахме подробностите около менютата със снимки към всяко ястие, както и менютата без фотографии, време е да поговорим и за трети вариант: менюта за ресторанти със снимки на някои ястия. Кога и за какви случаи са подходящи, ще разкажат нашите специалисти.
Менюта за ресторанти с малко снимки – звучи като добър компромис
Има три безспорни факта около менютата със снимки. Първо, продават наистина добре и разликата в оборота е лесно забележима. Второ, по-скъпи са заради разходите по добър фотограф (но продължаваме да твърдим, че инвестицията се връща за нула време). И трето, колкото и да са добри, невъзможно е да имате снимки на всички ястия, ако менюто на заведението ви е твърде богато. Така ще го направите прекалено дълго и претрупано, което е неприятно за клиентите.
В същото време ако менюто има само няколко снимки, това често изглежда като приемлив компромис. От една страна, отново ще има покачване на продажбите, макар и само на определени ястия. От друга, разходите за фотографиите ще са значително по-малки, но все пак снимки ще има. От трета, менюто ще има разчупен и модерен дизайн, без да има прекалено много страници.
Менюта за ресторанти със снимки на някои ястия – добра стратегия
Разбира се, компромисите са неизбежни, когато бюджетът на заведението е ограничен и се налага да бъдете максимално пестеливи. Но истината е, че да имате менюта за ресторанти със снимки на някои ястия е много повече от компромис. Това е добра стратегия за привличане на клиенти, продажби и печалба.
Вече сме говорили за това как и защо снимките в менютата продават. Експертите твърдят, че поставянето на снимка на определено ястие веднага привлича вниманието на клиентите към него и води до повече поръчки. Така че препоръчваме да правите фотоси на артикулите с най-голяма печалба.
Нашият дългогодишен опит доказва, че това е прост и ефективен начин да осигурите възможно най-голяма печалба с възможно най-малко работа за персонала и разходи за бюджета.
Малко снимки за по-ниски разходи и по-лесна смяна на менюта
Когато правите снимки на ястията, заплащате на фотографа на брой снимки. Така че можете да изберете ястията с най-голяма печалба, които няма да сменяте скоро. Така ще постигнете двоен ефект. От една страна, ще увеличите печалбите. От друга, ще спестите средства, като използвате фотографиите отново и отново, когато правите актуализация и редизайн на менютата, когато поставяте новите сезонни предложения.
Няколко снимки – перфектен вариант за дълго меню
Ако менюто ви е богато и имате доста богат асортимент от всякакъв вид ястия и напитки, не слагайте фотография на всеки артикул. Така страниците ще се претрупат с визуална информация, изображенията ще останат незабелязани и няма да постигнат нужния ефект. Освен това менюто ще има прекалено много листове, което ще забавите избора на клиентите и дори ще ги отегчи, вместо да ги провокира да поръчват по-бързо и повече.
От гледна точка на добрия и ефективен дизайн, има смисъл да се слагат не повече от 3-4 снимки на страница. Това ви дава възможност да подберете само най-подходящите ястия и напитки.
Балансирана и модерна визия
В нашата визуална ера поставянето на снимки прави менюто далеч по-съвременно и привлекателно на вид. Така се постига стилен и елегантен баланс между изображения и текст, като и двете ще бъдат лесно възприемани от клиента.
Колко снимки трябва да има менюто
За да се постигне най-добра комбинация между функционалност и естетика, препоръчваме да изберете за фотографиране не повече от две ястия от всяка секция в менюто. От една страна, те ще ви послужат като впечатляващо визуално указание за това какъв тип ястия съдържа секцията. От друга, ще привлекат вниманието към конкретните ястия и ще ги направят по-често поръчвани.
Какви трябва да бъдат снимките за менюто
Дори когато подготвяте менюта за ресторанти със снимки на някои ястия, тези няколко фотографии трябва да са професионално направени. Специалистите фотографи умеят да подбират правилната светлина и точния ъгъл на заснемане, за да накарат ястието да изглежда по-апетитно. Лошите, тъмни и некачествени снимки по-скоро отблъскват клиентите и правят лошо впечатление за кухнята и ресторанта като цяло.
На второ място, ястията на снимките трябва да изглеждат точно както ги сервирате в действителност. Когато се подготвяте за фотосесия, презентирайте чиниите така, както ги получават гостите ви всеки ден. Те винаги остават неприятно изненадани, ако не получат това, което са видели в менюто, и подобни трикове по-скоро подкопават реномето ви.